Geografiskt klimakterie!

Det är inte utan att jag funderar på om det är nåt som existerar?

Jag har ju nu bott i stan sen i söndagskväll och som jag redan igår gnällde över så sover jag inte ordentligt. Jag vaknar med hjärtklappning och svetten lackar..vilket väl är typiska symptom på just klimakteriet?

Det märkliga är bara att detta nästan aldrig händer i torpet!

Min egen slutsats är att det handlar om stress för just nu är stressnivån hög hos mig. Stress är inte bara sånt som är jobbigt och tråkigt att utföra utan allt som ett normalt liv inrymmer, även roliga saker. För femton år sen hade denna veckas program inte varit några bekymmer alls men dels var jag femton år yngre och dels förstod jag inte då att mitt tempo var för högt, det var ju bara att köra på. Signalerna fanns redan då men vem hade tid att lyssna på dem?

Det var två små barn, man, villa, äktenskapliga bekymmer, räntechocker, heltidsjobb, engagemang i bygden där jag bodde, fackligt intresse, Tupperware för att dryga ut ekonomin, whiplashskada, flera dödsfall i familjen. Ja, jag skulle kunna räkna upp fler saker men då blir det för personligt så det hoppar vi! Men kort sagt så förstår jag inte idag hur jag fick ihop det?

Denna vecka har och kommer att se ut så här;

Måndag: Inskrivning på Arbetsförmedlingen, ett oväntat och bekymmersamt telefonsamtal. Fika med Bästa Vännen, besök hos sonen och svärdottern som flyttat ihop, mat åt familjen.

Tisdag: Ringa på jobb, Arbetsförmedlingen, frisörbesök, shoppingrunda med Bästa Vännen.

Onsdag: Torpet för vattning och bloggdejt. Mat till familjen.

Torsdag: Planerat besök hos Af som dock ställdes in via brev i går eftermiddag, ringa doktorn, studentmottagning hos sönernas kusin ett par mil utanför stan.

Fredag: Studentutspring för svärdottern med mottagning på kvällen.

I detta har också ingått att slutföra några restuppgifter i skolan.

Jag kan förstå att Ni tycker att det där är väl ingenting men för mig är detta en späckad vecka. Idag sitter jag nu i skrivande stund och är så slut, så trött så det går inte att beskriva. Den typiska fibrofebern ligger och gnor och det värker lite här och där i kroppen. Det finns en stress i mig som är obeskrivbar därför att samhället förväntar sig nu att jag ska gå ut och jobba heltid...hur ska det gå till när jag knappt orkar med mitt familjeliv?

Nu hör jag nån som säger nåt om att "Hon har ju pluggat ett år på heltid?!" Jo, jag har ju gjort det men det har jag gjort på distans och jag har fått högprestera när jag mått bra och det har varit perioder där jag varit på väg att ge upp men med bra stöd från lärare och klasskamrater har jag klarat mig igenom varje sånt tillfälle. Envishet är väl också en egenskap som spelat roll.

Nå, nu är ju AF en mer sympatisk inrättning än FK så de vill nu ha ett läkarintyg på hur jag mår och vad min läkare tänker om min situation. Jag vet att heltid är inte aktuellt men jag skulle med glädje jobba fyra timmar om dagen...det skulle min hälsa må riktigt bra av!!! Om en vecka ska jag till doktorn som jag aldrig tidigare träffat men som jag hört på omvägar ska vara en bra doktor!

Min livsfilosofi är att inte se problemen utan att se lösningarna. Att fokusera på det som är positivt...därför skriver jag nästan bara om positiva saker i min blogg men idag har jag gjort ett undantag. Idag har Ni fått en glimt av det liv som nästan bara jag och familjen känner till.




Kommentarer
Postat av: Malin Öhman

Håller tummarna och önskar dej all lycka till, bra kämpat! kram Malin

2010-06-10 @ 16:59:55
Postat av: Ingrid

Hoppas att mötet med den nya doktorn kommer att gå bra, att han är förstående och att du kan få jobba halvtid.



Kram Ingrid

Postat av: Ulrika

Jo du, ibland rusar vardagen på i hundra knyck och livet känns som ett gatlopp. Kanske är det så att allt det där som man tvingar sig att orka med fast man egentligen inte orkar när man står mitt uppe i skiten, gör att man sliter ned stresströskeln så att man lättare "halkar över kanten" nästa gång det kör ihop sig? En högst amatörpsykologisk analys, givetvis...

Kram på dej!

2010-06-10 @ 19:39:59
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Cattis

sen lite trevliga telefonsamtal som piggar upp fast man egentligen borde göra annat förgyller vardagen tycker jag..

2 förpackningar bubbelpast hade inhandlats utan order idag...undrens tid är tydligen inte förbi.

2010-06-10 @ 19:46:22
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Sara

fin blogg

2010-06-10 @ 19:57:34
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: A

god kväll! =)

2010-06-10 @ 20:37:54
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja, det där tycker jag också är ett fullspäckat schema !

Det räcker med att titta i kalendern, där man antecknat sånt som är inbokat, för att man ska bli helt slut, om det är mer än en sak per dag.

Det räcker till och med med en grej per dag, om det står något varje dag i veckan.

Hoppas verkligen du får en lugn helg sen, efter firandet !

Jag har jobbat på som sjutton idag, men nu är jag också helt slut !

Morgondagen är fullspäckad, från morgon till kväll, så nu tänker jag ta ett litet piller, så jag förhopppningsvis sover gott. :)

Kram på dig, och tack för igår !!!!!

2010-06-10 @ 21:18:21
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Eva

GRATTIS.. Så nu är det bara ut och söka i HELA Sverige. ;)

2010-06-10 @ 22:02:57
Postat av: Heidi

Håller tummarna för att du hittar ett jobb som passar o jag tycker att det är bra att du nu är medveten om din stresströskel o försöker hålla ner aktiviteterna. Vila nu ordentligt i helgen! Kram kram

2010-06-11 @ 23:42:37
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Pia

Jag förstår precis när du skriver att veckan är fullspäckad för dig!!! Bara det att hålla alla saker i minnet, tider och så, är jobbigt. Du har kämpat bra och jag är stolt över dig!! Jag håller tummarna för ett 4-timmarsjobb framöver. Kram!

2010-06-12 @ 10:41:24
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Gun

Den där veckan låter fullspäckad i mina öron också. Jag som knappt orkar jobba tre timmar om dagen fyra dagar i veckan, och är helt slut varje fredag. Jag förstår dig så väl, och måste ofta säga ifrån saker som egentligen är roliga, men blir för mycket för mig ändå.

2010-06-12 @ 12:53:17
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback