Fler prydnader!

Häromdagen visade jag Er en massa olika prydnader som finns i vår trädgård och sen kom jag på att det finns nåt mer som pryder vår trädgård men som är så självklart att vi inte tänker på det!

Fram till andra halvan av 60-talet så bodde här permanent en man som kallades Skrap-Olle så inne i lidret finns ett gäng vägskyltar som han kommit över på nåt vis. Men han hade förmodligen ett intresse som var större och det var fåglar. Jag har ju berättat att vi har otroligt mycket småfåglar här och jag inser att det är ju hans förtjänst!

Eller vad tror Ni???

 Klicka så blir bilden större och så ser Ni bättre!!

Det finns hur många holkar som helst och har förmodligen funnits många fler än dessa. Många av dessa är nu tyvärr uttjänta men jag har lovat att jag faktiskt ska tillverka några nya under sommaren. Alla dessa holkar har varit bebodda vilket betyder att man måste inte alls följa alla beskrivningar som finns på hur en bra holk ska se ut....våra fåglar är glada om de får tak över huvudet!!!

Avslöjandet om Jan kommer i morgon eftersom jag måste gå in i bildarkivet och leta fler bilder på honom...men det är värt att vänta på Jan ;)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Oj va holkar..vilken fågelvän han måste ha varit ;-)

Sv. jag har oxå fått havandeskapsförgiftning båda gångerna med samma pappa..till mig sa de att det är ärftligt o större risk när man är ung. Sen sa de att jag inte skulle skaffa fler om jag ville ha livet i behåll..då är inte valet så svårt!

Postat av: Heidi

Oj va holkar..vilken fågelvän han måste ha varit ;-)

Sv. jag har oxå fått havandeskapsförgiftning båda gångerna med samma pappa..till mig sa de att det är ärftligt o större risk när man är ung. Sen sa de att jag inte skulle skaffa fler om jag ville ha livet i behåll..då är inte valet så svårt!

2010-06-05 @ 19:18:41
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Heidi

Oups, fick ett felmeddelande först..sen kom det in två gånger..haha..sorry ;-)

2010-06-05 @ 19:19:58
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Karin

Här i Tärnsjö hade vi en Skrap-Nisse.

Undrar om de var släkt ? ;D He, he...

Ja, nog verkade han vara fågelvän den där mannen i alla fall.

2010-06-06 @ 19:13:09
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback