Det börjar lugna sig nu!

Free Orkut and My Space teddy beer Graphics Glitters



Jisses vad det har blåst här idag. Som tur är så har det blåst från åkersidan och Ni som varit här förstår att vi föredrar det eftersom det på andra hållet är enorma träd och skulle dessa blåsa omkull så vore det godnatt med allt som stod i vägen!

Vi köpte ju oss ett myggtält igår för att kunna vara ute på kvällarna. Mygg är inget som vi tidigare varit direkt besvärade av men i år är det verkligen gräsligt. Nå, detta tält hittade vi på Ica MAXI och vi satte givetvis upp det direkt när vi kom tillbaka till torpet igår kväll.

Vi hade ett myggtält första året vi hyrde här också....det hette för övrigt Tärnsjö...skoj va?! Det satte vi upp och det var helt perfekt. Vi satt en hel kväll och bara njöt för det tog dessutom av en massa vind och såg ut som ett vanligt partytält men med myggväggar. Oavsett så var det ju bra att ha som skydd mot lättare regnväder också.

Första morgonen så skulle vi gå ut och plocka undan efter oss slarvmajor som bara lämnat allt och gått och lagt oss efter en första kväll i ett partytält med myggväggar...då kom en vind...en virvelvind...som bara tog tältet och lyfte det. Jag försökte hålla kvar det i en av linorna men jag åkte med jag också!!! Hammocken som stått inuti tältet for som en liten vante...det var en rejäl vind som Ni förstår. En enda kväll fick vi i myggtältet Tärnsjö...och Ni förstår att vi idag gått och tittat försiktigt på detta myggtält som INTE heter Tärnsjö. Men det verkar rejälare och har också en helt annan konstruktion...det ser ut som ett litet lusthus. Jag lovar att det ska komma en bild så småningom!

Nu ska vi roa oss med en engelsk deckare och sen blir det nog en tidig kväll för Kajsalisa för den senaste veckans program är precis som Arbogaölet...det kommer efter!

Vi har i alla fall fått ordning på torpet idag och Blivande gjorde precis som han utlovade i morse...han gjorde allt jag bad honom om men han verkar inte speciellt sliten!

Free Orkut and MySpace weekend Graphics Glitters


Kommentarer
Postat av: Em

Inte bara ställer han upp, men han är uthållig också! Gottegris du är! :D

Postat av: Frela

Mygg är inget kul alls.. jag verkligen förstår att man vill ha myggnät men att det försvinner upp i det blå var väl oväntat!! =))

2010-06-12 @ 19:51:32
URL: http://www.trumsamumma.blogspot.com
Postat av: Gun

Vad bra att det finns myggtält, det visste jag inte. Jag hatar mygg, och får alltid hemskt kliiga myggbett.

2010-06-12 @ 22:14:49
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Karin

Lägg av !!! :O - :D

Hette det TÄRNSJÖ ? :D

He, he... - Vad säger man...?

Underbart är kort !

Tärnsjö är till för att njutas helhjärtat och intensivt !

Om man tror att det är lätt fånget, så är det också lätt förgånget. ;)

Borta med vinden liksom. :D

God natt ! :)



Skönt med ordning på torpet ! - Speciellt när en man gör allt man ber om... ;)

Fast själv är jag ju mer som Lotta på Bråkmakargatan, och vill klara allt själv.

Då blir det som det blir också... :D

Man kan väl formulera det som att det visst aldrig blir någon ordning på det här torpet. ;)

2010-06-12 @ 23:10:42
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback