Fortplantning

Sitter och klurar på en videoblogg...eller ett bildspel med prat...för mig får Ni inte se. Jag har bjudit nog på mig själv den här månaden :rolleyes:

Nå, den kommer..den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge ;p

Idag är det ett ganska lagom väder, det är varmt men molnigt och jag ska försöka plocka av lite hallon som mognat trots torkan. Tydligen har vi fått några droppar regn i natt för det låg lite vatten på taket till lusthuset!



Vi håller just nu på att planera en fest vi ska ha om ett par veckor men eftersom det finns inbjudna som läser bloggen kan jag inte avslöja nåt utan det får bli en rapport när festen gått av stapeln. Det är för övrigt samma dag som bloggen firar fem år!!!

I helgen blev vi mycket underhållna av våra fyrbenta kamrater...fast egentligen tror jag de gjorde nåt helt annat än roade oss....nån form av fortplantning. Jag försökte filma men det blev inte så bra men några bilder fick jag. Blivande försökte inbilla Ungsonen att vi också gjorde så när vi "roade" oss men det gick han inte på...och det var bra...Ni förstår väl av den här bilden att det är omöjligt!!



Det blommar och frodas ordentligt i trädgården....det frodas i växthuset också men tyvärr verkar det inte bli nån större skörd. Jag har väl gjort nåt fel men det är av felen man lär sig av?! Det enda det verkar bli gott om är djungelgurkan.



Och den ska tydligen inte ens vara god. Om nu nån undrar hur stor en djungelgurka är (anar att det finns nån) så är den på bilden en centimeter ungefär men blir väl ett par till innan den är mogen.

Karin har utlovat bilder på sina plantor och då tänkte jag inte vara sämre...så här ser min Dorotheablomster ut!



De är så vackra och Ni ska få fler bilder så småningom av alla dess olika färger, jag bara älskar den blomman och hoppas kunna ta frö till hösten så jag får många nästa år också!

Kajsa tycker det är varmt ute och föredrar att ligga i lusthuset som är minst lika varmt men det har hon inte upptäckt ännu!!

 Bakifrån.    Framifrån.

Ha en bra dag....själv ska jag lyssna på Sommarprogrammet medan jag plockar hallon!

Kommentarer
Postat av: Em

Vackra, somriga bilder och Kajsa kanske vill ha lite lugn och ro. ;)

Postat av: Gun

Den där lilla gurkan är ju jättesöt!

2010-07-21 @ 20:20:10
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Karin

Kors, vad stor din djungelgurka ser ut !

Mina är bara små embryon än, men de är i alla fall på gång.

Mina Doroteablomster blommar i alla fall, men jag ställde nog mina väl glest, så det ser inte alls så där prunkande ut hos mig.

I morgon måste jag verkligen ta en runda med kameran, och fota plantorna jag med.

En ekorre har ju jag också, men min är i cement, eller vad det är, så den sitter bara still i rabatten, och har ingen att föröka sig med...

Den är nog för stel för att kunna göra några ungar också förresten, så den är det lite synd om. ;)

2010-07-22 @ 21:39:43
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Ellis

haha Gun hånar dig nog me sin kommentar bara för hennes gurkor är bauta stora!! :D:D:D



Sv: sagt B nu! :D

2010-07-23 @ 02:21:40
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Hahaha! UNDERBAR film!!!



Jag förstår inte vad alla ska blogga om sina gurkor hela tiden ;-)



Katter kan verkligen konsten att slappna av...

:-)

2010-07-23 @ 09:20:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Karin

Nu äntligen har jag visat bildbevis på hur det egentligen står till med plantorna.

Blev lite sent bara, så Doroteablommorna hade ju hunnit säga godnatt redan. :D

Måste ju säga att de är snyggare på dagarna, även om mina inte är lika tjusiga som dina då heller.

Djungelgurkan har växt på sig de sista dagarna, och mina är nog inte så långt efter dina ändå.

Men jäklar !

Inser att jag glömde fota min ekorre...

Fast det är ju inte någon fara förstås. - Han hoppar ju inte iväg direkt. :D

2010-07-23 @ 20:32:03
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback