Det regnar idag!


Rain myspace orkut friendster comments


Det regnar idag och det är fantastiskt skönt! Luften behöver verkligen rensas så det är med nöje jag sitter i lusthuset och småfryser lite. Kajsa däremot tycker väl att det är trist för hon trivs inte ute när det regnar eller blåser....Lisa gick in för längesen hon har nog nos för regn. Dessutom är hon ju lite norsk så på henne rinner bara vattnet av!!! Det är norskorna och gåsen det är så för *skojas*

Idag är en bättre dag och jag vet nu varför jag mådde som jag gjorde ett par dagar. Jag borde ha lärt mig men det är svårt att lära gamla hundar att sitta!!

Först var det midsommar med folk runtomkring mig, sen var det semester för Blivande och två dagar med stadsbesök och svärmorbesök. En dag var vi till Morgongåva med allt vad det innebar. I helgen var det fest med massor av folk och man ska vara "på" hela tiden. Jag måste bara inse...jag klarar inte det längre!!

Jag måste lära mig att jag behöver tid där det bara är jag, det låter egoistiskt, där jag får hämta egen energi. Igår satt jag vid datorn många timmar och spelade spel (patiens och liknande...inte WOW) för det är en form av meditation för mig och när kvällen kom mådde jag mycket bättre. Att spela såna spel är avkopplande för mig då får händerna sysselsättning medan hjärnan kan få arbeta.

Vad ska jag göra idag då? Städa lite och läsa lite....men först gå in och klä mig lite.


Rain myspace orkut friendster comments

Hittade den här och var tvungen att lägga in den också....några som hängt med mig under många år minns den film jag spelade in...så Ni vet ju att detta är sant!!!!


Kommentarer
Postat av: Diana

Jag är som du, jag måste få egentid. Inte ens Batman skulle jag stå ut med dygnet runt en längre tid om jag inte fått vara lite själv.

Postat av: Em

Många sover extra mycket när de behöver vila, jag är som dig, jag sysselsätter mig med spel (så enkla som möjlig, nära på idiotiska spel) eller annat. Putsa fönster är också bra för mig när jag behöver egentid, även om jag hatar att göra det. Hahaha, ja regnet rinner av mig med. :D

2010-07-06 @ 14:12:10
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: TT

Precis samma här! Jag kan sitta med patiens, tai-pe eller alfapet på datorn en hel kväll för att koppla av.

2010-07-06 @ 14:17:17
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Så skönt med ett uppfriskande regn, här blev det bara mulet och en förfärlig blåst!

2010-07-06 @ 14:32:00
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Em

Sv: Mina besvär började med att jag blev "utbränd" eller "gick i väggen", jag fick både anti-depressiva och samtal. Men se har det ena efter det andra kommit och numera undrar jag på om även utbrändheten är ett av mina otaliga symptom på något annat. Folk som har sanerat har blivit av med "psykiska" sjukdomar också. Kan man bota ett psykisk tillstånd med ett piller (dvs man gör något fysisk för att bota något psykisk) så borde det ju också vara så att något fysisk kan göra en psykisk sjuk. Som tur är har jag nu kommit till en läkare som håller i alltihopa.

2010-07-06 @ 14:43:13
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ellis

Här regnade det också, inte kul alls, jag gillar de inte, de resulterade i att jag enbart legat i min säng :D lifes over! Hahah

2010-07-06 @ 20:44:08
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Linnea

Känner såväl igen mig. Visst är det kul med besök och att hitta på saker men sen säger psyket ifrån och man är tvungen att lyssna på psyke och kropp och "bara vara".



Kram

2010-07-09 @ 19:08:19
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback