Vad är bra musik?

Sitter och lyssnar på P4 Västmanland precis som jag brukar på förmiddagarna och där diskuteras nu musik. De påstår att nu spelas det bara dålig musik och det produceras bara dålig musik!!

Jag kan inte låta bli att bli lite irriterad...vad är bra musik? Vem bestämmer vad som är bra musik? Den diskussionen kan aldrig ta slut...för vi är alla olika!!!

Själv påstår jag att jag är ganska bred i min musiksmak men avstår gärna trance och hårdrock...hårdrocken brukar jag kalla kastrullskrammel...men jag respekterar att det finns dom som gillar det om än jag har svårt att förstå!!!



Det här gillar jag helskarpt!





Men det här fungerar också trots att det är hårdrock...fast jag vill inte titta!!!



Den här är vacker!




Den här är suverän....

Ja, vem bestämmer om jag har rätt eller fel??? Jo...jag själv!!!!!

Att lyssna på radio innebär att jag får lyssna på mycket blandad musik...nytt och gammalt....det finns ingen kanal som bara spelar "min" musik!

Gillar man inte det man hör så finns det en bra lösning....antingen sätter man i en skiva eller så trycker man på OFF-knappen!!!!

Kommentarer
Postat av: Kison

Kan tyvärr inte se dina klipp härifrån som du nog vet men jag på ett sätt håller jag med det dom sa på radion även om jag inte hörde det själv. Utgick från vad du skrev. Detta bara för att min musik inte spelas så mycket längre och jag har motsatt smak mot dig tror jag. Kolla filmklippen på Alex från idag så ser du vilken musiksmak jag har :D

Jag är för "ren" och avskalad musik utan massa datoriserat tjafs. Det ska va rena instrument så långt det är möjligt så det så;)

Postat av: Kison

Vilka låtar har du lagt in här förresten? Är nyfiken på hårdrockslåten:)

2010-01-29 @ 14:11:22
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: Majsan

Ja, vad är bra musik?? ;) Det är ju så individuellt... och därför bojkottar jag ju som bekant en rätt så stor musiktävling ;)



Kram på Dig

2010-01-29 @ 18:57:08
URL: http://www.chattens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback