1222 över havet



av Anne Holt.

Första delen av boken kände jag mig måttligt road men jag vill minnas att det ofta kan vara så med just hennes böcker. Det tar lite tid att känna engagemang men när väl det kommer så blir man hårt biten, så ock med den här boken!

Jag har varit lite distraherad under tiden jag läst den här boken och försökt lösa morden då Blivande har roat sig med att läsa Tårtgeneralen som uppenbarligen är en mycket rolig bok att döma av hur mycket han skrattat och sängen hoppat!!

Boken utspelar sig högt upp i de norska fjällen där ett tåg spårar ur och alla passagerare blir insnöade på ett hotell som så påpassligt ligger precis där tågolyckan sker. Naturligtvis så mördas en och annan och den förtidspensionerade och rullstolsbundne polisen får som uppgift att lösa morden.

Jag rekommenderar den verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback