Sport och alkohol!

Det var ingen kul match att titta på men resultatet var desto roligare.....Sverige vann över Finland i hockey i morse!!!

Men är det nåt jag reagerar på och det riktigt starkt så är det att man serverar alkohol i arenan. Jo, jag vet att man gör det här i Sverige också men det gör inte saken bättre. Alkohol och idrott hör inte ihop!!!

Att man väljer att gå till en pub och ser på ett evenemang på storbildteve tillsammans med likasinnade må vara en sak men att stå på läktaren med ölglas i handen...näe, det ser illa ut!

Jag har dessutom lagt märke till under åren att det är synnerligen vanligt att olika ölmärken sponsrar idrottssändningar på teve. Om det vore lite stake i idrottsvärlden så borde det förbjudas!!!

Idrottstjärnor är många ungas förebilder och alkohol är ingen förebild!!!!


Kommentarer
Postat av: TT

Fast jag hejar ju på Finland så jag gillade inte resultatet! ;o)

Postat av: Majsan

Instämmer med Dig! Med tanke på allt våld som sker på läktare idag, och alla slagsmål fansen mellan.. så är det ju rent korkat att servera alkohol på en arena.



Då tänker kanske de som verkligen KAN avnjuta en öl eller drink utan att bli våldsam, att de vill ju inte lida för att det finns en viss procent som inte kan låta bli slåss... och det kan jag förstå.. men å andra sidan... alla vill väl vara på en match utan slagsmål...

2010-02-22 @ 12:12:50
URL: http://www.chattens.se
Postat av: M

Hahaha, det är inte alkoholen som gör att folk slåss på idrottsevenemang. De som slåss dricker garanterat inte, just för att fortfarande kunna slåss. De slåss för någon märklig form av klubbstolthet och sammanhållning mellan likasinnade. Själv tycker jag att alkohol och idrott passar utmärkt ihop, så länge man sitter på läktaren och inte är på planen.

2010-02-22 @ 20:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback