Söndag!

Ja, helgen fortsatte i ganska lugnt tempo. Igår bara lugnt och skönt. Idag ganska lugnt bortsett från ett födelsedagskalas med massor av goda pajer....om jag nu råkat gå ner nåt gram den här veckan så blev det ändring på det idag!!

Det innebar också möten med det förflutna, visst låter det dramatiskt? På ett vis är det det också men otroligt nyttigt för mig som har svårt att möta människor som kände mig innan jag blev sjuk, jag vet att de inte möter samma människa idag men jag ser ganska lika ut. Det är också ganska märkligt hur man faller in i sina gamla roller som man tog eller fick för trettio år sen.

Just detta gör att jag aldrig skulle kunna tänka mig att gå på en klassträff, jag vill inte möta mig själv helt enkelt!

Nu låter det som att jag var en hemsk och otrevlig människa förr men det tror jag inte men jag var inte den jag är idag. Naturligtvis förändras vi alla vartefter åren går, det vore konstigt annars. Men själv trivs jag bättre med den person jag är idag och det är också den personen jag vill att människor ska träffa men som sagt, invanda roller är svåra att byta bort.

Oj, det där lät lite flummigt så här på söndagskvällen och jag medger att jag borde ha kunnat utveckla mig lite mera men faktiskt så var det mest bara några tankar som for genom huvudet och kom ut genom fingrarna!!!!

Kommentarer
Postat av: TT

Det jag gillade med klassträffen tjuog år senare var att se om de andra hade utvecklats och till vad!

Själv är jag tveksam om jag blivit vettigare. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback