Jag är hög!

Just nu är jag lite hög på livet....det är väl underbart! Jag ska försöka hålla i den känslan så länge jag kan för jag vet att det kommer dagar då det inte känns så!

Idag har jag avslutat den första delen av min praktik och jag har haft det så fantastiskt skojigt! Jag älskar verkligen att jobba som pedagog, glädjen att se när någon lär sig nåt nytt är en riktig endorfinkick! Jag har dessutom lärt mig nåt om mig själv.....jag, Ia, har en massa tålamod som jag inte visste att jag hade och som säkert ingen av de som känner mig väl heller visste att jag hade.

Jag har noll tålamod med saker som jag själv ska utföra men när jag har pedagogens skor på mig så händer nåt, jag måste använda all min kreativitet för att hitta olika vägar för att "eleven" ska förstå...jag tror att det är utmaningen i detta som ger mig tålamod. Men det är häftigt och det gör mig lite "hög"! Nå, nog med självgodhet ;)

När vi avslutade för dagen fick jag en fantastisk tulpanbukett....



Jag älskar tulpaner så det kunde knappast bli bättre....och ännu bättre....de vill fortsätta så efter sportlovet så kör vi tre gånger till!!!!!

Lunchen igår.....var jättetrevlig! Men, att på en timme gå igenom våra respktive senaste tjugo år var ju nästan omöjligt så vi kommer att ses igen...snart! Och..jo, vi kom ihåg att andas lite då och då :P

Den här helgen är det åter skolhelg så här lovas inga inlägg förrän tidigast söndag...men vem vet?!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så roligt att du trivts så bra och mår så gott. Du kanske har kommit rätt och hittat din nisch.

Kram Ingrid

Postat av: Malin Öhman

Stort Grattis, alltid kul att lära ut och dessutom lära sej någonting om sej själv, hoppas du får fortsätta känna som du gör idag <3

2010-02-18 @ 21:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback