Februari Snackis!

På vår lokalradio så har de dagligen en liten stund som heter dagens snackis och det är då lite av varje...stort som smått. Ibland intressant och ibland är det lagom att gå och sätta på kaffet medan de pratar!!

Jag är dock säker på att månadens snackis måste vara snön. Alla pratar om snön och alla kan prata om snön hur länge som helst! Inte utan att jag funderar på vad vi hade pratat om om det inte kommit så här mycket snö...hade Sverige tystnat då??? Nej, vi hade nog pratat om vädret i nån annan form då för vi lär ju vara det land som pratar om snö allra mest!

Idag har jag varit ut till skolan som ligger ofantligt vackert ute på landet och där är det verkligen gott om snö, det finns hur mycket som helst och det är vackert! Vi gick igenom Office Publisher så nu förstår jag programmet lite bättre. Jag har förvisso lyckats få ihop en broschyr på egen hand men några små justeringar ska jag göra samt ta några nya foton nästa vecka när min uppdragsgivare har stylat rummen lite! När det är klart ska jag börja på hemsidan..men det kliar redan lite i fingrarna på mig nu så kanske påbörjas det redan ikväll för man måste ju passa på när energin finns. Fast egentligen finns inte energin utan det är väl lusten som finns för just nu känner jag mig sliten och öm i kroppen.

Anledningen till att jag beklagar mig är att jag verkligen ser fram emot att OS ska ta slut, först jobbar man och sliter hela dagen och normalt sitter man ju i lugn och ro i soffan och ser på teve på kvällen. Men nu, nu när det är OS...ja, jisses så jag sliter! Jag stavar upp för backar, kastar mig utför stup, glider på skorna och jagar puckar så gott jag kan....är det undra på att jag har ont i hela kroppen? Ja, ja...på måndag är allt som vanligt och jag kan sitta avslappnad soffhörnet igen i fyra år framöver!

Jo, vad jag egentligen skulle berätta när jag nu satte mig vid datorn, för ikväll tänker jag inte jaga pucken, det får damkronorna göra själva, det var att jag kände ett visst hån skräna ur bilradion när jag satte på den och åkte från skolan i kväll...de spelade den här...


Kommentarer
Postat av: ingmarie

Hejsan

Radio lyssnar jag aldrig på för jag hör aldrig vad dom säger, jag stänger mina öron så att säga, jag kan läsa i tidningen vad som händer.

Ha en jätte fin helg

Postat av: Majsan

Hej hopp..



Ja, vem orkar hänga med på OS... iaf inte jag som anser att TV borde ha en OS-kanal så att alla andra program inte behöver stå åt sidan..fast jag har ju ingen TV längre :D men det finns ju fler än jag som inte är roade av sporten...



Härlig låt Du lagt in! SÅÅ längesedan jag hörde den..



Kram

2010-02-26 @ 13:01:24
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Nancy66

Jag ser ingen OS nu sedan våra hockeykillarna förlorade, usch så trist.



Men får nog kika Kalla åka på lördag, sen Jöback i melodifestivalen, hihi



Ha en fin fredagkväll, kramis

2010-02-26 @ 14:20:20
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Anita

Kul att Du tittade in! Här kommer länk till mönstret på svenska..

http://www.sticka.org/_data/documents/monster/citron_sv.pdf

Lycka till!!

Mycket snö på Gotland, men idag töar det, trist!!

2010-02-26 @ 18:31:48
URL: http://stickanita.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback