Eldräven och näckrosor!

Jag har alltså blivit uppmärksammad på ett problem idag med min blogg!!! Headern syns inte om man använder Firefox och jag har absolut ingen aning om varför det är så här......

Tänkte att gamla headern eventuellt var nåt knas med så därav den nya, men det spelar ingen roll...den syns inte i Firefox!!

Lite kort om det nu är nån som funderar på vad en webbläsare är...det är alltså den som omformar alla koder till den bild Ni nu har framför Er på datorn...väldigt enkelt förklarat! De flesta som läser min blogg har Internet Explorer eller Google chrome, för det har jag kollat! Det finns ett verktyg på google som gör att man kan se vilka webbläsare Ni använder.

För längesen använde jag Firefox eftersom den utan tvekan är snabbare men många sidor blir lite konstiga och det hände lite annat konstigt i min dator så jag gick tillbaka till IE igen.

Nå...en undran...är det nån som har en förklaring till varför Firefox bär sig åt på detta viset?????


Sen var det ju den där bilden som jag la in i morse....vad föreställde den?????



Jag klippte alltså ut den här biten av ett stort foto och sen lekte jag lite i Photshop, visst blir det ganska skoj???

Kommentarer
Postat av: Micke

Kan man posta koder här?

När jag tittade på din css-fil tidigare och även labbade/redigerade den lite (jag kan det via ett plugin till Firefox) så dök den upp. Du har direkt efter din headerbild 2st "left" och när jag tog bort en eller var det 2 såg man bilden.



Meeeeen, den upprepades då 4ggr tror jag och allt beror ju då på att den DIV som ska innehålla headerbilden verkar vara så stor, och bilden mindre. Det du har nu äör ju (om det går posta koder då..)



div#header {

background: url(http://kajsalisa.blogg.se/images/2009/header5_64942338.jpg) no-repeat left left;

float: left;

clear: left;

display: inline;

padding: 0 200px 200px 200px;

height: 340px;

border-bottom: 1px solid #ddd;

width: 600px;

}



Känns lite som att det är detta 200px på padding som orsakar att utrymmet blir större. Vad händer om du minskar detta och sen testar ta bort detta left?



Fast jag är ingen hejare på css-koder..

Postat av: Micke

Jag vet inte om den här gröna "flagg-grejen" kan ställa till nått. Faktum är att det klagas (i ett annat plugin jag har) om koden till den, den är felaktig på 3 ställen och ligger lite fel kodmässigt i temat kan man säga.

2010-02-28 @ 23:37:26
URL: http://kludd.se
Postat av: Ia

Gröna flagg-grejen förstår jag inte alls men nu tror jag man kan se headern också :P

2010-03-01 @ 08:10:25
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag använder IE och har inte kunnat se din header på jättelänge. Jag tror att jag sa till någon gång i början när den försvann, men trodde att det var hos mig det var fel. Idag ser jag den!! Både i IE och Firefox.



Kram Ingrid

2010-03-01 @ 08:23:58
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Cattis

att jag inte följde min instinkt när de gällde bilden..jag tänkte de ser ju ut som mina favoriter men de kan de väl ändå inte va? gissa va jag ahr för färger då, brun, lila o orange såklart....

Ha en bra måndag o firefox grejen lämnar jag åt er som kan...kram..

2010-03-01 @ 08:33:11
URL: http://yeahdelila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback