Pluggar idag....

Den fjortonde december är det en stor dag för Styvdotra...då har hon sitt livs sista prov i naturkunskap så idag på den lediga dagen så pluggar vi naturkunskap för ödet hade ordnat så att hon har studiedag idag....och på en studiedag ska man väl studera???



Vi studerar nu celler som innehåller mebran, lisosomer, enzymer och en himla massa konstiga saker som jag ärligt och uppriktigt inte har en aning om varför man ska kunna...jag betvivlar dessutom att nån kan övertyga mig om varför man ska kunna detta...men Ni får gärna försöka övertyga mig!

Själv fortsätter jag att försöka övertyga Styvdotra om att hon bara behöver lägga kunskapen i närminnet och att om tolv dagar är det över!!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Mycket att lära finns det...

Tror det har blivit fler beståndsdelar i en cell sedan jag gick i skolan bara...

Eller så var det så att jag också bara sparade kunskaperna i närminnet... ;D

Postat av: Gun

Hahaha, det är jobbigt nog att lägga sånt i närminnet! Men skönt att det snart är över i alla fall.:)

2010-12-02 @ 17:26:39
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Heidi

Stackars barn som vi proppar fulla med helt ibland onödig info! Jag får sitta o peppa mina kids hela tiden nu, andra året i gymnasiet är inte roligt! Hoppas det går bra för styvdotra på provet!

2010-12-02 @ 22:59:15
URL: http://webmum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback