Nostalgisk söndagmorgon

Efter tio timmars sömn vaknade jag till en om möjligt ännu vitare värld...det har snöat hela natten och jag konstaterar att man behöver inte vara orolig för att det inte ska bli en vit jul i år!

Igår kväll var vi en snabb sväng till IKEA för vi behövde inhandla lite småsaker till Dotras rum för att underlätta för henne att hålla ordning, men nog är det väl så att tonåringar är lite speciella med sin städning? Dock vill jag återigen lovorda vår lilla tonåring som bäddar sin säng VARJE morgon...det är nog INTE vanligt! Sen måste jag väl säga att hon är skaplig att hålla ordning...på ytan, det är när man drar fram sängen och skrivbordet som man ser hennes svaga punkter. Men, man ska glädjas åt det positiva och inte sörja i det negativa! Nu är rummet ganska dammfritt igen :D

Sedan var vi ute på ett hemligt uppdrag (julklappsinköp) och efter det åkte vi hem och tittade på finalen i Robinson. Vi har inte sett en sekund under hela hösten så det var väl som det var.....jag blir bara förvånad när folk gnäller över att de andra deltagarna är illojala och svekfulla....har de inte sett Robinson tidigare....vet de inte vad pengar gör med människor?

Idag på förmiddagen har vi roat oss med att fortsätta att titta på gamla foton i den gamla laptopen, två av dom blev ju publicerade igår...visst är han fantastisk???

Idag hittade vi lite andra godingar...



Här är Lisa Katt upp och ner!



Här är superkatten Kajsa!



Här är Gammelsonen som anlänt hem från Spanien (men bilden är sådär en fem år gammal). För övrigt visade han en massa foton från Spanien igår när han var här och jag vet nu varför en del väljer att flytta till Spanien....bildbevis kommer kanske senare under dagen!



Till sist kommer en bild på Kajsalisa, en bild som nog många av Er känner igen eftersom jag använt den som profilbild på bland annat Lunarstorm under många år. Drinken har Blivande kreerat...men det syns kanske ;) Vad som mer syns är förlovningsringen...vi har ju liksom båda tappat bort våra ringar...men inte kärleken för den satt ju inte i ringen :P

Nu ska jag lägga sista handen vid städningen och sen baka en härlig saffranskaka tills Dotra kommer hem från sitt arbete långt-borta-på-landet!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback