God jul!

Undrar hur många bloggar som har den rubriken idag ;)

Jag hade tänkt jag skulle skriva en lång och tänkvärd blogg idag med härliga bilder till...men som vanligt är det långt mellan tanke och handling! Dessutom har jag hamnat vid den gamla datorn som har en del att önska...måste ta och restaurera den efter helgerna...om jag nu inte får en I-pad i julklapp förstås *skojar för det vet jag att jag inte får*

Igår städades det klart här och den sista julmaten tillverkades. På kvällen åt vi en härlig pizza som Blivande tillagade...näe, hämtade från pizzeria Mio.



Skinkan tog ovanligt lång tid men jag tillagar den alltid på väldigt låg temperatur för att få den så saftig så möjligt. Medan vi väntade så lyssnade vi på rimstugan på radion och tillverkade egna rim till klapparna....skoj! Vi avnjöt ett riktigt gott vin och en riktigt god chokladkaka med saffranssmak....mums och tack Moster!

I detta hus firas julafton lugnt och stilla med bara Kajsalisa och Blivande närvarande och katterna förstås ;) Kajsa och Lisa! Vi har sen många år tillbaka valt att inte vara med och dra i barnen på julafton, de umgås med sina andra föräldrar idag och så får vi det stora nöjet i morgon vilket innebär att när Ni öppnat Era julklappar då har jag mina kvar :P

Jag ska nu griljera skinkan och så ska vi handla de sista som inte fanns i butiken när vi handlade i onsdags men det är ju också dags för årets stora händelse...



Julbadet!

Allihopa....ha en riktigt god jul!


Kommentarer
Postat av: Pia Hagman

Vilka härliga bilder!! ;o)

Vi firar också lugnt, bara vi fyra.. eller fem.. måste ju räkna Bessie!! :o)

Ha en skön, vilsam julafton! Kram!

Postat av: Diana

Låter som ni haft mys! Och ännu mysigare blir det imorgon! God fortsättning!

2010-12-24 @ 21:13:48
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Ha en fortsatt underbar kväll! Och god fortsättning!

2010-12-24 @ 21:47:07
URL: http://svorskan.se
Postat av: Ama de casa

Hoppas DIN julafton blir perfekt idag :-)

GOD JUL!

Kram :-)

2010-12-25 @ 09:49:08
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback