Kunskapsinventering pågår!!

Återkommer med alla mina kloka ord och tankar ;) när italienskaprovet är avklarat.....eventuellt tidigare!!

Mitt pågående projekt i fall nån undrar som kan förbättra min ekonomi är att jag nästan slutat röka...det är ett svårt projekt!! Jag börjar ju på en sluta-röka-kurs på onsdag men slutadfe faktiskt nästan förra söndagen. Rökte ca 7 cigaretter i lördags kväll mest för att bli av med det paket jag hade kvar!!!

Sen har jag en bekännelse.....jag ljög för Heidi om var jag var i lördags....jag var ju i Östra Eneby....f'låt...det var inte meningen ;)

Nu måste jag tillbaka och kolla glosövningarna i köket.....

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Och nu inser jag att de ledtrådarna som jag fick för några dagar sen var jättebra! Mitt-i-prick! =)

Duktiga du! Håller tummarna för att du klarar det! Snart är det min tur...samma projekt! Har liksom lovat mig själv (eller nåja, mest mannen, som hatar att jag röker) att jag ska vara rökfri när jag är färdig lärare = om en månad förhoppningsvis (eller ja, det beror ju på hur man ser det, förstås...)

Kramen på dig!

Postat av: Ama de casa

Vad duktig och ambitiös du är!

Nu fick jag dåligt samvete för spanskan... "Pratade" just med en granne i trappan och sa att vi hade varit i Sverige i två veckor och att det var mycket kallt. Det sista var ju helt klart en lögn, men jag kom inte på nåt annat att säga om vädret, och jag tror inte att han kommer att kolla upp sanningshalten i det ;-)

2010-08-16 @ 19:23:00
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Em

Vad duktig du är!! Stå på dig! Du klarar detta, var inte rädd för att inte klara det, om du klarar att släppa ångesten tar det bort det mesta av det svåra. Våga lita på dig själv! Gör som narkomaner och alkoholister får besked om, ta en dag i taget. Det är en månad sen jag slutade nu och om jag till ex skall på fest så tänker jag inte i förväg, istället är jag inställd på att så snabbt en tanke om cigg dyker upp så kontrar jag med "hahahaha! icke-aktuellt!!". Jag hanterar det ungefär som att hjärnan försöker lura mig, jag tävlar mot hjärnan och vet att jag kommer att vinna varje gång och för varje gång förlorar min hjärna lite mer kraft och energi vad gäller just den biten. ;)

2010-08-16 @ 19:33:07
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Karin

Åh, vad duktig du är !

Bättre sätt att få mer pengar i plånboken kan man ju inte hitta ! - Och vad det gör för kroppen ska vi ju bara inte tala om... ( eller, jo, det borde vi ju förstås... ;) )

Lycka till !!!

2010-08-17 @ 09:47:17
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback