Blyga pippis...trött katt!!!

Idag är det påskdagen, om nu nån missat det, det är också den fjärde april och idag skulle min mamma ha fyllt 69 år. Så blev det inte men en extra tanke går till henne idag och jag saknar henne för hon var limmet i familjen, det var hon som höll ihop oss. Nu är vi spridda för vinden och helgerna har mindre betydelse. Den här påsken så har inte hela familjen kunnat samlas för vi har konkurrens av Elmia...yngste sonen är där och tävlar i billjud....
Men vi samlas nästa helg allihop och firar åt annat!

Ska passa på här att gratulera Bästa Vännen som fyller år idag...hur mycket pratar vi inte om men jag kan säga att hon är i sina bästa år! Grattis...vi firar nästa helg va??????



Igår höll hackspettarna på för fullt och jag såg dem flera gånger men varje gång jag tog fram kameran så gömde de sig bakom trädstammen, förmodligen är de lite blyga. Men..jag fick det här flygplanet på bild istället!

Katterna som bor i den här familjen har verkligen två helt olika personligheter men är ganska lika ändå!!!



Lisa på den översta bilden föredrar dock att vänta tills all snö är borta och hon åter kan inta sina bärbuskar. Hon älskar att ligga i en buske och sova hela dagarna på sommaren, nu föredrar hon dock en av våningssängarna!!!

Kajsa däremot är ute hela dagarna och jagar möss och annat oknytt. En katt sover i genomsnitt 13 - 18 timmar per dygn och det stämmer nog vintertid på våra katter men här i torpet är Kajsa vaken 13 - 18 timmar per dygn så när kvällen kommer och mörkret faller då ramlar hon ihop som en hög i sängen och sover! Igår försökte Blivande att flytta på henne när han gick och la sig, glöm det han fick rätta sig efter henne!

 Så här kan hon se ut då!

Igår var det en fantastisk dag med massor av sol och dagen idag lovade en del när jag klev ur sängen men nu verkar det komma in ett dis så vi får nog hitta på nåt annat än att sitta i solen och njuta!

I Ingrids Potpurri kan man läsa om när hon sitter i solen och äter god glass men man kan också delta i en tävling om vad det är hon ska göra den här våren.....Hoppa in och gissa!!!!

Nu ska jag ta mig en tur i bloggvärlden och se om nåt spännande har hänt hos Er!!!


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tack så mycket!! Nästa helg blir jättebra (dock inte fredag kväll)

2010-04-04 @ 11:21:53
Postat av: Pernilla

Jag vet nog vad ni tänker fira nästa helg... ;-))!

Men på riktigt är det ju redan på tisdag som det smäller! <3

2010-04-04 @ 15:18:37
Postat av: Pia

Åh så härliga bilder!!! :o)

Sv: japp, på svenska heter byn Groda!! ;o) Hur visste du det förresten? :o)

Postat av: Em

Vilka gulliga katter du har! Jag saknar att ha hund.. Om man samlar familjen den ena eller den andra helgen är inte så viktigt, bara man samlas. :) Ha en fortsatt fin påskdag!

2010-04-04 @ 18:37:49
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ingrid

Så fina bilder Ia!

Det där flygplansfotot avundas jag dig.



Kram Ingrid

2010-04-04 @ 19:35:47
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Sotis

Hejsan! Vet du att jag, sotis, bor på Södertälje Katthem. Jag söker ett nytt hem och snart kanske jag får ett! Du kanske vill gå in och läsa om mig och mina kompisars äventyr om att hitta ett nytt hem! Tasskram

http://www.kattsidor.blogspot.com/

2010-04-19 @ 19:29:15
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback