Kyrkmacken!

Vi har kommit hem från vår lilla promenad och också intagit lite lunch bestående av varsin rejäl räkmacka!!!

Det blåser riktigt kallt ute även om nu solen börjar titta fram lite försiktigt. Just kylan har gjort att vi valt att vara inomhus, bland annat har vi ju förstås sett när Rönnby Tigers vann över Iksu i daminnebandyn....bra gjort!!!! (Rönnby kommer från Västerås)

Sen blev det lite fara-runt-i-blogg-världen en stund och först hamnade jag bara på en massa sorgliga bloggar!! Det blev ganska snart för mycket för mig som numera kan var en riktig lipsill, men det är klart efter så många års olika medicineringar som tagit bort alla känslor så är tårkapitalet det största kapital jag har....ut med det!!!!!

Hamnade sen på lite mer välkända marker bland annat en ganska nyfunnen bloggvän,
Karin på Hermansro, och hon skrev i veckan om hur aktiv kyrkan i Tärnsjö är. De har tagit över bensinstationen så att man kan köpa drivmedel i Tärnsjö i fortsättningen och nu står tydligen också maten i skolorna på programmet....sånt är intressant. Tillsammans kan alla bli starka!!!

Nå, via hennes blogg hamnade jag på Mitt lilla face och började skratta!!!! Mats som är mannen bakom bloggen (om jag förstått saken rätt) funderade vidare kring just detta med kyrkan och bensinstationen. Kunde detta vara den enda kyrkmacken???
Är man då som jag född på Gotland då är detta jätteroligt och det finns en solklart svar på den frågan....Näe, på Gotland finns det massor av kyrkmackar!!!!!!

Visserligen uttalar vi det körkmack men ändå...när jag sedan googlar på körkmack så får jag veta att det är gotlands landskapsinsekt. Jag har lånat en bild på detta kryp så Ni ska få se hur den ser ut....

 Bilden är lånad från guteinfo.com och är naturligtvis klickbar så odjuret blir större!!!

Förstod Ni det roliga.....och tyckte Ni att det var roligt????

Nu ska jag skala jordärtskockor!

Kommentarer
Postat av: Gun

Det var jättekul, hahaha! Jag hoppas jag fattade i alla fall.;D

Postat av: matts

haha det var kul att det finns flera kyrkmackar ,,,

men den var bra otäck ville inte klicka på den

2010-04-17 @ 19:09:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Em

Jag fastnade för det du skriver om att långvarig medicinering som har tagit bort känslorna och sen har man en del att ta igen.. Jag känner igen det där. Numera är jag en riktig lipsill jag med, något jag inte ens var som barn. Det är så skönt att få KÄNNA!!

Ha en underbar dag, här strålar solen igen.

2010-04-18 @ 08:38:02
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ia

Kollar!

2010-04-18 @ 14:24:58
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Karin

Hahaha!!!!!

Jag ligger lite efter i bloggläsning efter den här helgen, och nu är det ju tur att jag inte bara brukar kika in hos mina bloggvänner och kommmentera sista inlägget, utan verkligen försöka läsa ikapp.

Det här blev ju skitroligt ! :D

Hade ingen aning om att det fanns såna där kyrkmackar också... ;)

Matts är ju verkligen rolig också !

Det är en vän från ungdomen, och jag tror verkligen inte det finns någon som är lik honom....

Han funderar så annorlunda, och liksom bara kastar ur sig grejer som man aldrig skulle tänka på annars.

Jag tycker han är tuff som har börjat blogga, för han har jättesvårt med stavning.

Det skiter han i och kör sitt race i alla lägen.

Jag rekommenderar fler besök i hans blogg, för intressant rolig läsning, och "tankesnurror" !

2010-04-19 @ 11:40:36
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback