Idag är det min dag!

Får man säga så när det är ens födelsedag eller är man självupptagen då??

Nå, idag fyller jag år och jag har väl aldrig blivit så flitigt uppvaktad. Massor av gratulationer på Facebook och även här hemma. Telefonen har gått varm....och, nej...jag fyller inte vad man brukar säga jämnt även om åren är jämna!!!

Roligast var väl att jag fick ett sms "Godmorgon! Det står ett bud utanför din port som inte kan portkoden...Har Du lust att kila ner :)" Tänkte för mig själv att det aprilskämtet kom väl lite för sent eftersom vi inte har nån portkod så jag svarade..."Hade vi haft portkod hade jag sprungit ner direkt"

Man vill ju inte verka hur lättlurad som helst men ändå så blev jag lite nyfiken för den avsändaren brukar inte skämta på det sättet så jag öppnade balkongdörren och såg att nedanför stod det en bil med någon i som höll på att ringa nån. Märkligt sammanträffande tyckte jag.

Sen hörde jag hur vederbörande började prata med nån granne om att han behövde komma in genom dörren för han hade nåt att lämna. Inser då att det kan vara sant så jag kastar på mig kläderna och sen hör jag hur det dunsar till i brevlådan....ett kuvert med spännande innehåll låg på dörrmattan!!

Så...jag blev lurad i alla fall men ibland är det skoj att bli lurad!!!



Alldeles snart ska jag göra mig ordning för att dra mig lite söderut till Moster och fira lite födelsedag med henne samt lite annat vi har att uträtta. I morgon blir det en tidig morgon för vidare transport mot Alvesta och pappa som då fyller 70 år!!

Eftersom kroppen har varit lite motsträvig sista tiden så tar jag nerresan i etapper medan hemresan går i ett streck, då är jag hemma när värken slår till..om den slår till. Köra bil är nämligen inte det min kropp gillar allra mest!

Det ska bli spännande att se hur långt våren har kommit för trots allt är det 45 mil av Sverige jag ska avverka!!!!

Ha det gott allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis på din födelsedag!

Postat av: TT

GRATTIS!

Visst är det underbart att närma sej femtio... det är väl då livet börjar nu när allt är förskjutet tio år i åldrande. Jag hörde nämligen på TV att en femtioåring är som en fyrtioåring numera. :o)

2010-04-06 @ 11:11:33
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Trebarnsmamman

Grattis på födelsedagen. Idag är det din dag så idag får du vara hur ego seom helst!



Hoppas du har en toppendag!!!!

2010-04-06 @ 12:23:02
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Ingrid

Ja må du leva, jag må du leva

ja må du leva uti hundrade år,

javisst ska du leva, javisst ska du leva

javisst ska du leva uti hundrade år.



Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaa!



Grattis och ha en riktigt fin dag!

Kram Ingrid

2010-04-06 @ 14:17:16
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Em

Vilket underbart sätt att överraska dig! Och STORT GRATTIS! Åtminstone i blogg-världen FÅR man säga att man fyller år. Jag tycker man får göra det alltid och överallt. :D

2010-04-06 @ 14:53:08
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Johanna

;)

2010-04-06 @ 20:18:14
Postat av: Gun

Vad roligt! Grattis i efterskott!:)

2010-04-07 @ 07:55:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Vicke

Ett stort GRATTIS i efterskott

2010-04-07 @ 19:16:20
URL: http://www.metrobloggen.se/animeringar
Postat av: Karin

GRATTIS I EFTERSKOTT !!!

Hur kunde jag missa det här igår ??? :D

Man är väl senil, eller också är det den där stämpelfärgen som slagit sig på hjärnan... ;P

2010-04-07 @ 19:25:01
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback