Fågelbesök!

Igår var det en strålande dag och eftersom bredbandet bråkade lite med mig så valde jag att ta en dag ute i solen....alltså jag använde det so ursäkt för att få njuta lite för egentligen behöver jag inte uppkopplingen till det arbete jag gör just nu men alla ursäkter är bra utom de dåliga!!!

Med mig ut i solen tog jag jag den utomordentligt trevliga fågelboken vi fick av Moster i vintras.



Den har ju inte bara bilder utan också ljud...mycket spännande!! Jag tänkte jag ska kolla vad som händer när jag spelar upp ljuden. Jag började med rödhaken....och vips var han (eller hon) där!!!

 (klicka så blir den större)

Den satt länge och sjöng för mig och ju mer jag spelade för den ju mer sjöng den för mig....men sen tröttnade den!

(klicka så blir den större)


Eller möjligvis fick den se nån komma gående över gården....

(klicka så blir den större)



Vad hon hade för avsikter var ganska tydligt!!!

Kajsa kom för övrigt in i köket med en mus till mig....lunchen var räddad tror jag hon mumlade i mungipan. Jag bar dock ut den vänligt men bestämt...jag var inte sugen på skogsmus igår!!!!

På kvällen hade vi kurs....det är så himla roligt! Jag tror inte jag vill göra annat i livet än hålla kurser!!!!

Men nu måste jag göra nyttigt!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Underbara bilder!! <3

Postat av: Em

Va? Är det sant? En sån fågelbok vill jag också ha! Låter underbart om den lockar till sig fåglar.

2010-04-15 @ 16:11:23
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Vilken härlig dag du verkar ha haft!! Tur att det fina vädret sammanföll med datatrasslet...;D

SV: Tack snälla för omtanken! Nu är jag tillbaka! ;D

2010-04-15 @ 21:24:20
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilken häftiig bok !

Tror nog det var Kajsa som skrämde den på flykten.

Hon ser rätt målmedveten ut...

2010-04-16 @ 12:41:24
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback