90 mil på 36 timmar!

I tisdags vid lunch satte jag mig alltså i bilen och åkte mot Linköping för nattuppehåll. Försökte vara behjälplig med lite datahantering dock är det ju så att jag är ju inte IT-tekniker så jag är inte säker på att jag kunde leva upp till förväntningarna men lite tror jag att jag åstadkom. Däremot kunde jag hjälpa Moster att skaffa ett Facebook-konto...alla har ju det och pratar om det sa hon...tror jag får döpa om henne till Krut-Moster i bloggosfären!

Jag fick en fantastisk trädgårdsängel av henne i födelsedagspresent och Ni får den på bild när den kommit på plats. Änglar är nåt speciellt för mig och har varit under många år, långt innan det blev trendigt! Lite annat smått och gott blev också instoppat i bilen innan det bar vidare igår morse. När jag sävngde ut på E4 så trodde jag att jag skulle få ett hiskeligt oväder över mig. Himlen var mörkare än en natthimmel, okej, jag överdriver lite men svart var himlen!

Hela vägen mot målet lyssnade jag på radion och jag måste säga att vi har otroligt bra lokalradiostationer runt om i Sverige. Ett riktigt trevligt sällskap. Jag hann avverka Västmanland, Södermanland, Östergötland, Skaraborg, Jönköping och Kronoberg!

Väl framme överlämnade jag presenten, som får vara hemlig, med orden...När man inte önskar sig nåt speciellt får man det man får och det kan vara hiskeligt trist!

Efter lite prat och uppdateringar så kom den här fram på bordet!



Smakade riktigt bra! Vi fortsatte givetvis att prata och jag fick se bilder från Brors och Svägerskans senaste resa till Gran Canaria och jag visade hur Google Earth fungerade så de kunde titta närmare på hotellet och omgivningarna som de ska besöka i slutet av sommaren!

I vår familj är vi lite tokiga i schwarzwaldtårta och naturligtvis var det det som serverades till kaffet. Härligt läcker maräng och nötbotten som bara smälte i minnen tillsammans med grädden och chokladen...bikinisäsongen kändes väldigt långt borta!!!
Galenskapen när det gäller den tårtan verkar dessutom ha spridit sig vidare....



Vid sjutiden gjorde jag mig klar för att åka hemåt mot Västmanland igen. Fick en massa härliga saker med mig hem så nu blir det party på lördag!!!! Vad??? Tja, det kanske kommer i bloggen på söndag! Lite hemligheter måste man väl få ha!!
Men ett stort tack till Bror...och det tacket kommer från hela min familj!

Färden hem gick helt utan problem dock utan sällskap av P4 de första timmarna då de bara sände sport och det är inte vad jag vill underhållas av medan jag kör bil men P1 höll mig sällskap och det på ett mycket trevligt sätt!!!

Idag är det en dålig dag men det visste jag därav den snabba resan. Att köra 90 mil ger mig värk i kroppen och idag försöker jag låtsas att de regnar medan jag knaprar små vita piller. Men, jag klagar inte för den här resan var helt frivillig. Ibland får man betala med värk och kolossal trötthet men det var det värt!!!

Hemsidan jag ska bygga och även programmeringen får vänta, jag intar soffläge! Kanske blir jag kvar i torpet nästa vecka och försöker få nåt gjort därute istället, det är bättre arbetsro där....inspirationen liksom anfaller en där!!

En liten fråga....jag vet att många av Er som läser min blogg sitter i samma situation som jag. Utbrända, olika värkdiagnoser andra funktionshinder....vad har internet spelat för roll i Era liv? Jag ska skriva en uppsats som slutarbete på den här utbildningen och har inte riktigt kommit på vad jag skriva om men tror jag hittat ämnet nu. Man får ofta höra att Du sitter ju bara vid datorn istället för att gå ut och träffa folk! Jo, men ibland är det så att man helt enkelt inte orkar gå ut men däremot har man möjligheten att ändå ha social kontakt via datorn. Jag tror att jag ska undersöka detta lite....vill Ni hjälpa mig? Helt anonymt självklart!!!!


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Internet är ett bra hjälpmedel att få vänner på och att träffa vänner, jag har en tjej som jag lekte med när jag var 10 år sedan flyttade hon och jag hittade henne på FB, det är ju helt otroligt eller hur. Internet är bra till mycket.

Jag förstår att du hade en fin resa och träffa släkten. Jag har min släkt i värmland och det är lite långt till Karlstad från mig....

Postat av: Gun

Fick du hembränt av brorsan? ;D

Det verkar som du haft det underbart trevligt på din resa.

Åh, internet, och framför allt bloggen, har gett mig ett socialt liv under min sjukskrivning, som jag inte hade haft alls annars. Det betyder jättemycket för mig med den kontakt man kan hålla med andra, och skulle vara väldigt tråkigt utan.

2010-04-08 @ 20:35:28
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Guggelutt

För mig har datorn varit ett nödvändigt "iställetför" när vännerna inte orkat med och jag inte orkat med vännerna...att få vara kravlöst social när det passat mig på dygnet, i mjukisbyxor oh håriga ögonbryn.

2010-04-10 @ 14:46:00
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback