Allergisk reaktion!

Som skrev sist jag visade mig här så plockade vi mängder med trattkantareller i söndags och de rensade jag och lade på köksbordet för att de skulle torka....vad både jag och Blivande Maken glömde var ju att jag är allergisk mot dom små rackarna!! Så nu sitter jag med nåt som låter som århundradets förkylning, hostar och hackar och näsan rinner konstant. Jag fick ringa Blivande så han fick åka till apoteket och köpa allergimedicin igår kväll på vägen hit ut så något bättre har det blivit.  I morse fick han ta med sig all svamp och lägga för torkning på köksbordet i staden. Nu funderar vi hur vi ska göra i fortsättningen...förvälla eller sluta plocka?

Med risk för att bli väldigt tjatig i mina bloggar så måste jag få ta upp ett ämne som berör mig så mycket och som igår gjorde mig så uppretad så jag höll på att gå i taket!!! Visserligen krävs det inte så mycket härute för att gå i taket då det bara är 190 cm högt men det spelar ingen roll...
Eftersom jag var tämligen utslagen igår av den allergiska reaktionen så tittade jag lite på teve och hamnade framför Tyra Bank´s tv-show. Jag gillar henne för hon är inte flamsig och tar för det mesta upp bra ämnen, åtminstone de gånger jag tittat. Igår var ämnet homosexualitet och det vet Ni som följt med mig ett tag att jag skrivit om tidigare...men igår var det uppföljning av ett tidigare program där ett par föräldrar till en början vägrat att vara med på sin dotters bröllop på grund av att hon skulle gifta sig med en kvinna!!! Slutligen hade de dock gästat bröllopet och också filmat det hela men inte kunnat titta på filmen. En annan man vittnade om hur hans föräldrar slagit honom i Guds namn för att det skulle "gå över"....då stängde jag av!

Jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan göra nåt sånt mot sitt eget barn....och i Guds namn?? Då skäms jag nästan för att erkänna mig som aktiv kristen. Mitt barn är mitt barn oavsett vad han eller hon gör eller står för. Jag måste inte tycka om allt han gör men han är mitt barn och bara det gör att jag älskar honom!!!!

För mig är Gud kärlek...till alla människor!

Nu till nåt helt annat men vi håller oss kvar i det stora landet over-there. Anna Anka....allvarligt...visst är det nåt fel på henne? Jag vet inte om jag ska tycka synd om henne eller...
Hur som så går det också väldigt stick i stäv med mina tankar...hon är ju inte bara elak och egoistisk...hon är bara....för mycket!!!
Att sitta och erkänna att man lägger ner över en halv miljon svenska kronor på massage och på naglar per år...huvva, då blir jag rädd!!! Tänk så många munnar man hade kunnat mätta för de pengarna!!

Naturligtvis så ska man få unna sig saker om man har pengarna men jag får en känsla av att hon unnar nog sig lite väl mycket för att jag skulle kunna ha gott samvete i hennes kläder! Hon ska visst delta i Skavlan på fredag...måste nog se det! Jag tror att Ankan är den mest omtalade i Sverige just nu!!! Svenska folket verkar dessutom rätt eniga!

Jaha, hade jag något mer på tapeten..jo, men det får nog vara just nu. Ska ägna mig lite mera åt bildbehandlingen och hemsidan. Förhoppningsvis ska det gå lite bättre idag när inte hjärnan är fullt så inbäddad!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Vilket elände med en där allergin, det är inte trevligt. Hoppas du får hjälp av medicinen. Jag käkar zyrlex när anfallen sätter till.



Nog är det hemskt vad homosexuella får stå ut med av oförstående föräldrar och omgivning. Vi har ju en son som är homo och bor ihop med en kille, så jag tar alltid väldigt illa vid mig av sånt här. Krister och Thomas har hållit ihop i 11 år och det är jag väldigt glad över. Lite roligare hade det varit om Thomas vore en tjej, men nu är det som det är.



Anna Anka är en stor skam för kvinnosläktet och jag håller med Mien, hon borde tigas ihjäl i stället för att hon nu plötsligt blivit någon slags megastjärna som förekommer överallt.



Ha en fin dag! Här hänger regnet i luften och det blåser som attan:/Ingrid

Postat av: TT

Dessa Hollywood-fruar har jag inte ägnat en blick men just ank-tanten kan man ju inte missa. Måste också se Skavlan för att se om det finns någon substans överhuvudtaget hos henne!

2009-09-22 @ 16:09:30
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: siverth

Jag kommer bara att tänka på ett uttalande av Arne Anka när jag läser om Anna Anka. Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man Sktt

2009-09-22 @ 21:44:47
Postat av: Ingrid

Denna Anka har väckt många känslor hos många av oss.

Ja hon är bara för mycket.

Tråkigt med din svamp allergi...hoppas du kan äta dom eller du är kanske allergisk även då.

Ta hand om dig.

kram Ingrid

2009-09-22 @ 23:45:45
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Usch, jobbigt med din allergi särskilt då du verkligen älskar att plocka detta guld. Hoppas det ger med sig med medicin.



Ja, jag kan bara hålla med dig ang. att stöta bort sina barn för vad de är, det är fruktansvärt. Sen kan man ju därmot inte tycka om allt handlande men det som de står för det får man allt acceptera. Det är ju ens kött och blod. Förstår att du stände av för sådant gör mig också skitförbaskad.



Usch för Anna Anka, skäms,,



Ha en fin dag, kramar

2009-09-23 @ 14:43:06
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Pia

Precis som Nancy66 skrev, man behöver inte gilla allt barnen gör.. Om någon av döttrarna skulle visa sig vara homosexuell så skulle jag nog bli ledsen, inte för att de gillar andra med samma kön, nej för att de riskerar att behöva utstå så mycket som en hetero inte behöver deala med. Man vill ju det bästa för sina barn och helst ska de inte behöva utstå någon smärta what so ever!! :o)



Vad gäller Anna Anka så får hon gärna leva i överflöd för min skull, det är hennes val. Det jag vänder mig emot var hennes hemska attityd, t ex gentemot städerskan, vännerna, nannyn och makens fans.. Jag tror att hon är fruktansvärt ensam egentligen..

2009-09-23 @ 17:25:56
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Majsan

Jag har inte sett programmet med Anka & Co men rubrikerna räcker.. Jag vägrar läsa något som har med henne att göra... och skulle inte heller välja att se programmet.. Dessa människor är inte värda den uppmärksamheten, tycker jag...

2009-09-24 @ 16:46:45
URL: http://www.chattens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback