Snickarglädje!

Idag har jag hela dagen suttit vid datorn och försökt komma på hur man använder Expression web för att snickra hemsidor. Åter igen, jag avskyr verkligen att använda program som bara är på engelska. Jag gör mig väl förstådd i andra sammanhang men detta med olika facktermer på engelska....det röda skynket åker upp direkt!

Vi har en sida där vi kan titta på olika video som vår lärare har spelat in och dessa har gått varma idag och jag tror, jag skriver tror att jag förstått det hela. Dessutom tror jag att när man väl lärt sig programmet så kommer det att gå som en dans att göra hemsidor men det är den där träningen. Mitt tålamod är inte alltid så gott men jag kämpar på!

Tänkte också fråga Er som läser, flera av Er har ju egna domännamn på Era bloggar. Alltså för den som inte förstår vad jag menar är att då står det till exempel www.kajsalisa.se och inte nåt blogg.se eller blogspot.com eller nåt annat utan man använder sitt eget namn. Var bör jag bygga min egen hemsida? Har Ni några bra tips på webbhotell eller så? Den jag gör nu som skolarbete kommer ju att ligga på skolan men jag vill ju göra min alldeles egen sen också....vad har Ni för idéer? Jag ska alltså inte bara ha en blogg och jag vill inte bara ha en som man klistrar och grejar med färdiga förslag utan jag vill verkligen bygga den själv!

Tänkte jag skulle lägga in nån bild i min blogg också för det var längesen. Jag tycker ju själv att bloggar utan bilder är himla tråkiga så...här kommer den!



Att defragmentera sin dator kan ju vara riktigt bra och verkligen snabba upp den om man inte gjort det på länge. Själv hade jag brukar vår dator länge, riktigt länge innan jag fick veta att man kunde göra en defragmentering. Jag förstod ju inte vad det var men gjorde som jag blev tillsagd eller möjligtvis läste mig till.
Sedan dess har det ju kommit tillfällen där jag fått förklara vad som egentligen händer...

Den här bilden tycker jag illustrerar defragmentering riktigt bra! Veden som ligger utspridd staplas i fina travar helt enkelt!

Det här är en bild på veden som Blivande Maken dragit hem från skogen och sedan sågat och kluvit, han älskar att hålla på med sånt så jag brukar inte störa honom!!

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Jättekul att du är enträgen, skam den som ger sig heter det ju, haha



Jag har våra sidor
http://nancy66.se/familjen.html o s v webhotell http://one.com, bra pris och du har även eget fotoalbum, blogg m.m. som du kan bygga och fixa med som du vill eller enligt mallar. Jag föredrar att jobba i Frontpage då man kan var lite mer egen, inte som alla andra, :)



Ha en fin kväll, kramis vännen,

2009-10-28 @ 22:37:39
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: ingmarie

Hej



Jag har en hemsida på www.ingmarie.se

gå in på den och klicka till höger där det står längst till höger att du kan pröva på att göra en hemsida, det är gratis i en månad. Det är i och för sig mallar men jag vet att det kommer att komma så man kan lägga in lite egna bakgrunder osv senare då dom håller på och fixar fram nya saker hela tiden. Gratis en månad så det är bara att pröva på. Efter en månad om du inte vill ha den så stängs den ner.

Ha så roligt

2009-10-29 @ 08:07:18
URL: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag tipsar om Manufrog, http://www.manufrog.com som både Majsan och jag har. Webbplatsen hos Manufrog kostar 100:-/år. Till den kommer domänavgiften och den köptes hos Loopia, http://loopia.se Priset där är lite olika beroende på om det är .se .net .org .com Men cirka 100:-/år där med. One tar ju 12:-/mån de + domänen men fördelen är väl man bara beställer allt där direkt.

2009-10-29 @ 22:06:49
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback