Födelsedag!

Vi firade ju som jag redan så igår inte födelsedagen nåt speciellt men barnen kom hem igår för att äta lite smörgåstårta. Jag hade faktiskt tänkt vara lite lat och köpa en färdig men när jag såg priserna och storlekarna så bestämde jag mig raskt för att göra en egen. Den blev riktigt god trotts att jag egentligen tycker att de behöver stå över natten för att safta till sig!




Normalt sett brukar vi sällan ha vanlig tårta, mest beroende på att undertecknad inte är så förtjust i såna sötsaker. Men eftersom det varit debatter i tidningen om denna tårta så kände jag att jag ville markera att jag tycker det är helt okej med en tutt-tårta i dessa Rosabandet-tider!



Och vilken tårta kan passa bättre för en man i sina bästa år??

Man tycker alltså att dessa tårtor som också finns i bakelsevariant är smaklösa...vi tyckte den smakade bra ;)

Dessutom finns det åsikter om att det är orättvist i jämlikhetens namn...det borde finnas en variant för prostatacancer...Man menar att det borde finnas en snopptårta! Själv funderar jag då på...vet folk var prostatan sitter?
Sen har jag ju en annan tanke....penisen är ett könsorgan...men är brösten ett könsorgan?

Ja, Ni får tycka vad Ni vill. Jag tycker det är en strålande idé och har inget emot det. Jag tycker det är kreativt!!


Kommentarer
Postat av: ingmarie

Så gott det ser ut. Jag köpte ju photoshop 7.0 men fattar inget av det just nu, trodde det skulle vara lätt. Ha det bra

Postat av: Pia

Vilken härlig tårta.. ja man kan ju fundera på om folk har koll på anatomin! ;o) Så länge snopptårtan är SMAKfull så är det väl ok!! :o)

Sv: Ja, vill man känna sig som en kasslerbit så passar string bra!! :o)

2009-10-08 @ 18:27:04
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Micke

Härliga tårtor båda två, synd jag är så långt ifrån dem bara ;)

2009-10-08 @ 20:33:25
URL: http://kludd.se
Postat av: Nilla

Hejsan vännen!

Vilka härliga tårtor:)ser smaskens ut.

Hoppas det är bra med dig! Jag har kommit hem från en Spanien resa så jag är pigg och utvilad:) Kram

Postat av: Anna

Dom var riktigt super goda båda två! ;)

2009-10-09 @ 16:43:28
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Tyra Tok

Om jag förstått saken rätt angåend brösttårtan är det folk som har/haft bröstcancer och tagit bort sitt bröst som reagerat mot bakelsen, men din var väldigt snygg, så såg man ut innan man ammade tre kottar! :o)

2009-10-09 @ 22:39:41
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Nilla

Ja det vet jag att det är:) Klart du ska få lösen till min andra, det är ju i den som livet är för mig idag :) Men var ska jag skicka den? Jag har inte lunar kvar, men du är med i Facebook va? Kram

Postat av: Nilla

Ok:) då ska jag kolla.

Det låter härligt att ni är där :)Hoppas ni får en mysig helg:)

Skickar dig lösen så fort jag hittat dig på fejan:) kram

Postat av: ingmarie

Hej!

Du verkar så duktig på det du gör så då har jag en liten fråga

Din tårta och smörgåstårta hur har du gjort för att bara få dom så där bildmässigt. Utan något runt om i bilden. Du kan mejla mig om du har lust och tala om, för så var det mycket snyggare som bild

2009-10-10 @ 10:31:01
URL: http://mimmiros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback