Dejt!

Det är många som har haft funderingar när jag sagt att jag skulle på dejt idag....måste en dejt betyda att man ska träffa en presumtiv partner? För mig är det inte så!

Den jag skulle träffa är en god vän sedan många år. Vi träffades på Lunarstorm och jag vet faktiskt inte hur men det spelar mindre roll men förmodligen genom gemensamma bekanta precis som man träffar nya vänner i det riktiga livet.

Vi har båda haft några tuffa år och hittat en gemenskap dels i det och dels i att vi har en hel del övrigt gemensamt. Hon har det yrke jag tänkte skaffa mig i mitten på nittiotalet när livet ville nåt annat och idag är jag glad att livet ville nåt annat för jag är inte övertygad om att jag orkat jobba som diakon. Våra livsvägar är ganska lika i kurvorna även om träden längs vägen är av olika art.

Vi möttes första gången i våras ansikte mot ansikte och det är lika härligt varje gång att upptäcka att den person man mött på nätet också är densamma i verkligheten.

Idag skulle
Gunillas son skriva teorin på Transportstyrelsen i Västerås (de bor i Stockholm)så då mötte jag upp där och medan han skrev så åkte vi till Malmens konditori och fikade. När han klarat av teorin med glans så kom han med bilen och gjorde oss sällskap. Grattis till körkortet Jens!!!!

Vi pratade om roliga skyltar.....




Nästan tre timmar hann vi med att prata om allt och inget mest sånt som är viktigt i livet!

Efter det så for jag vidare till min bildterapi men insåg att Gunilla och jag redan terapiat så det blev inte så mycket av den varan för egen del idag....men det är väl ett gott tecken!

Nu ska vi äta lite gott och dricka lite gott! Ikväll väljer jag bort mina värktabletter och tar ett glas rött...bra mycket godare och trevligare!

Ha en underbar kväll därute!

Kommentarer
Postat av: Pia

För mig kan en "date" vara med maken, med döttrarna eller med kompisar!! Hoppas ni hade en trevlig stund tillsammans! Ha en skön helg! Kram!

Postat av: Gunilla

Tack för idag! Jättetrevligt (lät det "gammalt"...trevligt? ska det vara skoj, ballt..?) Och vilken rolig skylt! Den skulle jag vilja ha på uppfarten! kramar

2009-10-30 @ 21:57:57
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hoppas att ni har en trevlig kväll tillsammans du och din vän.



En riktigt fin helg önskar jag dig och din familj!

/Ingrid

2009-10-30 @ 22:10:17
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Ingrid

Du har chans på ett par vantar hos mig...är du sugen?

Kram Ingrid

2009-10-30 @ 23:37:11
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Jag, gubben och hundarna

Jag tycker att en date är namnet på alla slags träffar. Behöver alttså inte vara med en av motsatt kön. Vad kul att ni kommer så bra överens, jag har själv råkat ut med nåt liknaande genom min släktforskning. En kusin hittade mig som jag inte sett sedan jag var barn och nu umgås vi och har blivit bästa vänner

2009-11-01 @ 20:05:46
URL: http://farna.boggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback