Kladdkakedagen!

Idag är det enligt tidningarna kladdkakedagen och är det nåt jag gillar skarpt så är det just kladdkaka. När vi löst melodikrysset framgångsrikt så klädde vi oss och gick till det närliggande konditoriet Malmen!!

Men de hade inga kladdkakor!!!!! Jag fick helt enkelt offra mig på en budapestbit istället vilket också är riktigt gott men det är inte kladdkaka!

Nå, nästa helg får jag äta kladdkaka istället då yngste sonen fyller tjugo och det ska firas i vår lokal. Det blir många gäster och jag ska fixa kebabpajer och Engsötårta *läs kladdkaka* så nog lär jag ha att göra kommande vecka.

På måndag tänkte jag övertyga Bästa Vännen att det är dags att sy våra klänningar. Sen gör jag kladdkakorna på tisdag, dock tänkte jag göra dom i portionsformar...känns som enklare!

På torsdag får jag göra kebabpajerna...för sen fredag och lördag går jag ju i skolan!! Vet att det är dålig planering men när detta bestämdes visste jag inte att jag skulle vara upptagen var fjärde helg...men, resten av familjen får engagera sig. Exmaken, Blivande Maken och sonen själv med flickvän får fixa och trixa på lördagen medan jag sitter i skolan!

Ja, ja....mer om detta kommer säkert!

Idag har jag också hunnit förbereda kvällens meny...det blir först Ungersk vitlökssoppa....sen blir det revbensspjäll med kokt potatis och gräddsås...och så avslutar vi med en egenkomponerad glass....jordgubbsglass med basilika.
Jordgubb och basilika är fantastiskt gott tillsammans!

Blivande Maken är i torpet och hämtar vinterdäcken till Brumme-Lisa och själv ska jag nog krypa upp i soffhörnet en stund. Vaknade klockan fem i morse så det är inte utan att jag börjar bli lite trött!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kladd kaka är smarrigt.

Du som löst melodikrysset kan kanske hjälpa mig.

På v11 tror jag...Den militära uppmaningen ANKRAT men vad hette låten ?

Hoppas på en lösning på mitt mysterium

Kram Ingrid

Postat av: Anna

Åh tack :)

Imorse när jag vakna mådde jag faktiskt lite bättre i kroppen så det kanske är på god väg..

FÖr på Lördag måste jag ju vara frisk :)

2009-11-09 @ 06:52:44
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback