Drabbad...

...av bloggtorka misstänker jag!

När jag är utanför hemmet så tänker jag på en massa saker jag ska blogg om och sen när jag kommer hem då är det försvunnet. Kanske jag måste skaffa mig ett litet fickminne men å andra sidan skulle jag ju kunna använda min telefon och prata in på....men vem tänker på det?

Idag har jag och Bästa Vännen utfört operation Rent hus, dock inte här hemma utan nånstans där det behövdes mycket mera! Det blev dock så bra så hemmansägaren borde bli nöjd vid hemkomst!

Jag har inte på fullaste allvar satt igång med denna periods skolarbete utan går mest och grunnar på den men fick i alla fall idag veta att den svåraste uppgiften utgått....det tackar vi för! Vi skulle göra ett styrketräningsprogram som passade vår arbetssituation och ange alla muskler och fästen med både svenska och latinska namn. Jag var faktiskt tvungen att fundera på om jag hamnat på fel utbildning under helgen ;) Nå, nu slipper vi den uppgiften så det är väl bara att sätta igång i morgon.

Bland annat så ska vi studera olika inlärningstyper. Alla är vi ju olika och med andra ord har vi också olika sätt att lära oss. Själv måste jag ha papper och penna så jag kan anteckna vad som sägs men sen finns det ju andra som inte alls kan anteckna...så detta tar jag nog tag i i morgon. Det är dessutom ett grupparbete vilket jag då tycker innebär första prioritet.

Idag har jag för övrigt gjort snapsen till jul, varje år har vi nämligen saffranssnaps till julbordet. Ett helt eget recept men jag har fått inspirationen från Reimersholms som gör en snaps varje jul och 1999 gjorde en som hette Fårö och som innehöll saffran. Jag älskade den så jag hittade på ett eget recept och den brukar falla i god jord!

Måste kanske också försöka vila lite i nuet för det har varit kolossalt stressiga veckor och det känns i både kropp och själ. Dessutom så står julen och väntar bakom kröken och även om jag inte brukar stressa ihjäl mig till jul så är det ju ändå en del att stå i. Nästa helg är det ju advent vilket innebär att då ska alla fönster *hm, 3 stycken* vara putsade och så ska det hänga nåt mysigt i varje fönster. Jag brukar försöka göra nåt eget och personligt och så ska det nog bli i år också men jag har inte kommit på det hela ännu.

Förra året såg det ju ut så här...


...i vardagsrummet *jo, jag vet att det är en dålig bild* och det kommer det inte att göra i år. Stjärnan kommer nog i repris för den gillar jag verkligen, den sprider väldigt vackert ljus!
Till köket är jag sugen att sy nya gardiner i nåt rött, det har jag inte haft på många år...ja, vi får väl se vad det blir. Blir det bra kanske Ni får se!

Nu ska jag nog ta mig till Linköping och försöka lösa ett mord. Läser just nu Midvinterblod av Mons Kallentoft och den är riktigt bra. I början var jag tveksam till denna bok men insåg straxt att det berodde på gamla fördomar...kvinnliga poliser ska vara präktiga och inte ha alkoholproblem. Men sen insåg jag....hur många litterära manliga poliser har inte alkoholproblem  och jag bara plöjer det utan att knappt reagera!

Kul är dock att läsa om Linköping där jag trots allt känner igen mig lite!!!!

Kommentarer
Postat av: Kina

tack för din kommentar! Har förstått av besöksantalet att jag har en del läsare som håller sig i kulisserna och inte kommenterar vilket är helt ok. Man måste inte kommentera men jag tycker det är super kul och blir jätte glad när jag får kommentarer.

Ja det är stor skillnat på att leva här och semestra här. Vi har ju en vardag precis som alla andra med allt vad det innebär. Skillnaden är väl att solen skiner lite mer;)

Har du varit i Alanya många gånger? Planer på att åka hit snart igen?

Ha det gott, kram!

Postat av: Anna

Tänk att nu känner jag igen mig jag med i Linköping, hittar rätt bra gör jag med ;)



Julprydnader i fönstren har jag nog ett tips på!

Kanske kan knåpa ihop n tillsammans? :)

2009-11-20 @ 13:29:31
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback