Behåll en del av Dig själv!

Sitter här och laddar för att åka iväg på min bildterapi..och jo, jag vet att jag lovat berätta mera men...jag väntar lite till för jag vill berätta hela historien då...Kajsalisa Story och det saknas en liten pusselbit just nu!!

Nu ska ingen tro att jag tänker vända ut och in på mig och mitt liv i den här bloggen...nej, det ligger inte mig för och det är knappast intressant för någon heller men jag vill berätta hur det ser ut i mitt liv just nu och hur jag hamnat där jag är och varför jag trivs så bra med bildterapin och för att kunna göra det på ett bra sätt så behöver jag en liten bit till och därför får Ni vänta ytterligare några veckor!!

Detta med blogg och att lämna ut är en spännande fundering. Jag har vid nåt tidigare tillfälle funderat lite om detta med att blogga....varför bloggar man och vad vill man uppnå?

De senaste veckorna har mina unika besökare ökat från ca 20 per dag till ca 60 per dag och jag konstaterade detta med ett leende på läpparna. Sen kom nästa fundering...varför log jag...vad var det som gjorde mig glad? Varför vill man ha många läsare...eller vill man  inte det?

Jag började ju blogga när min mamma var sjuk och såg det som en möjlighet att dela med mig av den erfarenheten samt att också få skriva av mig de känslor jag hade i samband med detta. När mamma sen dog så låg min blogg nere väldigt länge tills jag förra våren tog ett rejält tag i den och sen dess har jag väl skrivit mer eller mindre varje dag..bortsett från resor och liknande!

Nu bloggar jag för att jag tycker att det är kul att skriva....och uppenbarligen är Ni några som tycker om att läsa det jag skriver! Även om jag inte bloggade här under lång tid så bloggade jag i det lite mer slutna forumet Lunarstorm men där handlade det mera om dagbok och här skulle jag aldrig komma på tanken att skriva dagbok! Där kunde jag också välja vilka som skulle få tillgång till mina inlägg vilket jag ju inte kan göra här.

Nu är det ju inte så att mitt liv innehåller fler smaskiga detaljer än nån annans liv men integritet är viktigt för mig och det är också en av anledningarna till att jag inte publicerar några bilder på min familj här....mer än vid nåt enstaka tillfälle och då är de tillfrågade!

Vad vi gör och vad vi eventuellt har för problem ja, det är privat...det stannar inom familjen! Ibland kan man vid senare tillfälle berätta om saker som hänt när man kanske fått ett perspektiv på det hela.
Jag tycker att man ska vara försiktig med vad man publicerar...med vad man berättar!

Vi måste börja värna mera om vår integritet...vårt privata liv....alla behöver inte veta allt vi gör!

Jaha...det var väl månadens präktiga inlägg men faktum är att jag blir lite orolig när jag ser hur en del ungdomar lämnar ut alla detaljer i sitt liv....vi vuxna måste föregå med gott exempel och låta dom förstå att vi har en privat sfär som är vår alldeles egen!


Kommentarer
Postat av: Majsan

Just det där med att hänga ut allt och alla i ett hushåll till offentlig beskådan, det har jag inte förstått.. De som läser min blogg ser ytterst lite om mina barn t.ex... Jag tror inte ens det står i den vad de heter..



Andra lägger ut allt.. barn, man/fru/sambo, sexlivet.. etc.. varför? Ingen respekt för de sina? Nej, även om man till viss del också kanske har skyddade blogginlägg, så bör man, som Du säger, vara försiktig med vad man lägger ut..



Kram på Dig från ett grått Kalmar

Postat av: Lairama

Jag tillhör en av dem som precis har hittat din blogg... kommer inte ihåg hur det gick till.



Självklart ska man värna sin intigritet, jag måste nog erkänna att jag inte är lika restriktiv som du men jag lägger aldrig ut bilder på folk som inte har godkänt det och jag tänker mig noga för vad det är jag lämnar ut om mig själv och min familj.



Funkar bildterapi??

Har oxå funderingar på att gå men har inte riktigt vågat.



//Lairama

2009-03-05 @ 14:56:06
URL: http://lairama.wordpress.com
Postat av: Unika

Först när jag började blogga så hade jag tänkt mig det mer som en dagbok. Men sen kunde jag inte låta bli att berätta för allt och alla att jag bloggade, hihi och då gick det ju liksom inte att skriva vad som helst längre när man visste att den man skrev om läste det... ;) Men vem vet, kanske det blir en hemlig blogg nån dag.

2009-03-05 @ 18:54:58
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: Gunsan

Hejsan kusinen min :-). Du har så rätt så i vad du skriver i sista kommentaren till mig. Först ville jag inte avslöja vad min sk bok skulle handla om,,men tyvärr,,går ej att hindra. Tänkte sätta in korta snuttar i delar på bloggen och att ingen skulle förstå att det var mig det handlade om,,men tror det är svårt. Kom på mig många ggr när jag sitter och skriver den att jag inte kan undvika att skriva "jag" i berättelsen,,jag får den annars att låta som om en annan. Jag säger det då bara,,vad hade min adoptivmor för släkt egentligen,,var ju inte bara mina adoptivföräldrar som var vidriga mot sina barn. och en sak till. Vad var det för syskonsämja i vår släkt? Jag skall inte sitta här och uttrycka mig för mycket,,men jag hoppas du förstår mig. Du utelämnade ej för mycket i min blogg heller. De flesta som börjar blogga har en anledning. Så min kanske fanns där i det undermedvetna om du fårstår. Tänkte på något sätt få ur mig allt där. Men kanske fel att göra så med? vet ej. Ha en bra kväll resten av kvällen,,nu fick du en ordentlig novell av mig hihi..kraaam. Hoppas vi kan träffas snart.

2009-03-05 @ 19:19:15
URL: http://gun62,bloggspace.se
Postat av: Gunsan

Glömde fråga om en sak. Hur går bildterapin till? På vad sätt hjälper den? Dum fråga från en Gute :-)

2009-03-05 @ 19:22:05
URL: http://gun62,bloggspace.se
Postat av: ingmarie

hur har du fått dit räknaren ...kunde vara en rolig sak på min blogg kanske

2009-03-05 @ 19:46:05
URL: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag var som dom flesta lite så där för att blogga.

Det som jag gillar är alla positiva kommentarer man får, efter ett inlägg o snabbt.

Jag har inte så mycket att skriva om, men gillar att fota, det kanske märks ;-).

Man märker att man har vänner över allt o det känns skönt.

O sen är det roligt att kommentera era inlägg o läsa om er vardag o se hur lika vi alla är ändå.

Kram Micke

2009-03-05 @ 19:52:18
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Bettan

Jag håller med dig!

Jag tänkte på detta på hundpromenaden igår, tänkte på en tjej som jag gav en kommentar och som missuppfattade den och blev ilsk, jag fick förklara om att jag menat på ett annat sätt och att jag inte ville vara taskig. men hennes sida som jag tittade närmare på fick mig att tänka, kommer hon som vuxen kunna stå upp för sina bilder och sitt beteende?

Skulle hon bli politiker så skulle journalisterna ha mycket att gotta sig i. Tyckte synd om tjejen som inte förstår vad hon gör.

Jag förstår att du känner glädje med bloggen, det gör jag också, jag som inte ville börja blogga;)

Men jag blir glad av kommentarerna och av alla nya "bloggvänner" jag fått, det ger mig ett stort utbyte, människor jag aldrig skulle ha mött annars.

2009-03-05 @ 21:15:19
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det är roligt att blogga, men precis som du säger, så får man tänka sig noga för och inte hänga ut sina nära och kära.



Om jag t e x skriver någonting om min käre make eller sätter in något foto där han är med, så visar jag alltid det för honom. Inte för att jag känner att jag behöver ha någon tillåtelse, men jag vill att han ska veta vad jag skriver för det är många, både släkt, grannar och andra bekanta som läser min dagbok och kan komma med kommentarer.



Det där med att vända ut och in på sig själv offentligt kommer jag nog aldrig att göra, utan det får bli på ett bra mycket diskretare plan.



/Ingrid

2009-03-05 @ 22:17:53
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback