Tisdag...staräur?

Möjligtvis är det så att staräuren härjar ute dock har jag inte hört talas om att någon sett staren ännu men kanske gömmer han sig väl?

Nån undrar nu kanske om jag blivit helt knäpp och det är av den anledningen jag varit tämligen osynlig i bloggens värld! Nej..jag har inte blivit helt knäpp jag råkar bara vara från Gotland!

På Gotland säger man nämligen att staren ska ha fått vita vingar av snö sju gånger innan det blir vår...och idag tror jag det blir första gången! Sen ska väl ännu massgaistn härja men om detta får jag väl berätta när den är här!

Sammanfattning av helgen....ja, melodikrysset var det absolut inga problem med trots att min livlina inte befann sig på plats!
Melodifestivalen....nej, jag gör ingen sammanställning för jag tycker lika om melodierna fortfarande och jag är ganska trött på hela etablissemanget!
Kvinnodagen....jo, tack...jag lyckades göra några i Virsbo betydligt mera miljömedvetna!!
Utbildningen i går i den "riktiga" världen...jo tack den gick också bra...snart är jag fullfjädrad miljörådgivare!!

Tänkte jag skulle visa några bilder jag tagit under helgen och föregående vecka!

Kajsa är ju vår äldsta katt och lustig liten sådan..hon har bland annat en egenskap och det är att hon ofta visar tungan på foton man tar av henne....så också här!!



Några av Er "gamla" läsare från förr vet ju att vi prenumererade på en Eko-kasse med frukt och grönt från en av de äldsta butikerna här i stan. Tyvärr klarade inte butiken av konkurrensen och vi västeråsare är tydligen inte tillräckligt miljömedvetna för att handla ekologiskt! Under hösten var konkursen ett faktum!!

Förra veckan satt jag och surfade runt som jag brukar och hittade helt plötsligt ett företag som till och med kör hem den lilla lådan till en. Det finns massor av olika alternativ och man kan antigen prenumerera eller beställa enstaka lådor!! Företaget heter
Årstiderna och titta gärna in på deras hemsida!

När vi fick vår första låda i fredags så såg den ut så här...


Man ser inte så mycket men oj, vilka fräscha frukter och grönsaker det fanns i den! Naturligtvis var jag tvungen att plocka fram systemkameran och ta lite närbilder...


Ett underbart salladshuvud som såg ut som en stooor grön jättepion!!!



Lila broccoli som för övrigt ska serveras till fisken ikväll!!

Vad är det då som gör att jag tycker att detta är ett så bra sätt att handla frukt och grönt på? Jo...för det första så är det alltid så otroligt färska och fräscha grönsaker,för det andra,  de är ekologiska och sist men inte minst...man får prova nya sorter som man kanske aldrig skulle ha provat på annars!!!

En annan lite skojig detalj i det hela var att när jag satt och läste närmare på deras sida så inser jag att jag kanske kommer att äta grönsaker som är producerade av en barndomskamrat till mig!! Kolla här...kul grej!!

Min förkylning kvarstår så kanske måste jag ringa doktorn....men jag väntar ett tag till...vi gillar inte varann så mycket doktorerna och jag!!!

Ikväll är det dags för styrelsemöte och jag inser att sen är det bara 2 styrelsemöten kvar....sen är jag bara medlem i bostadsrättsföreningen och oj, vad skönt det ksa bli att slippa de nattliga utryckningarna och de onödigt gnälliga telefonsamtalen....men, jag kommer också att sakna alla trevliga påringningarna..för de finns de också!!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

en granne har kört det stuket men med frukt till företag..gick rätt bra..alltså skrev jag nånstans vad jag hade i kycklinggrytan? kokosmjölk o en brk grytbas, satay...jordnötter..förvånad lr?

promenaden till jobbet blev ju jättetrevlig säskilt när man har sällskap..Kram..

Postat av: Micke

Nja du kan få lite sol men idag är det inte mycket att skryta om.

Du får krya på dej.

Må väl.

2009-03-10 @ 18:30:03
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Moster Ma



Årstiderna kan Du verkligen reommendera med gott samvete. Är själv prenumerant för andra året

Och Ja visst är det smaken som är den stora skillnaden - inte utseendet.

2009-03-10 @ 21:34:37
URL: http://MosterMa.blogspot.com/
Postat av: Pia

Åh, va fräscht!! Måste kolla om det finns häruppe i norr oxå..

Kika in hos mig lite senare, du har en utmaning att hämta!! ;o)

2009-03-11 @ 11:08:32
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Boktokig

En kompis kör också med Årtiderna. Men hur mycket är det i lådan egentligen?

2009-03-11 @ 15:39:47
URL: http://boktokig.blogspot.com/
Postat av: Boktokig

Tycker det är så svårt att se. Hur många kilo är det?



Köper du bara grönsaker eller är det frukt också?

2009-03-13 @ 10:40:05
URL: http://boktokig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback