I sällskap med Mr. Nikon!

Efter en månads stillasittande i samband med förkylning så tog jag bara väskan med Mr. Nikon och gick ut i solen! Måste liksom bara få lite frisk luft och ny energi!



Vårfloden är här konstaterade jag ganska snart...överallt rann små minibäckar och jag insåg att våren är på G...så som jag längtat!

Jag tog bilen och åkte ner till Mälaren för att se hur det såg ut. Tog mig ned till Tegeludden och plockade fram kameran. Isen ligger fortfarande tjock även om den är mycket porös och jag vågade mig inte ut på den men det gjorde jag inte för ett par veckor sedan heller...har mycket stor respekt för is och vatten!


    Framnäs...

Det blåste kallt, oj så kallt men ganska snart insåg jag att solen är på väg och kanske borde jag söka mig en plats som inte är fullt lika utsatt för vind som just denna brygga. Sagt och gjort jag tog mig vidare till Björnön. Stannade till vid Na Björnön som är nån form av tillhåll för scouterna! Tänk så vacker denna stad är!



Den här lilla gynnaren flög med mig längs strandkanten nästan hela tiden och sjöng...vackert!!!

     

Vatten är alltid lika fascinerande tycker jag...undrar hur många bilder jag tagit på vatten...idag vet jag att jag tog hela 380 bilder på allt möjligt!! Det hade inte varit möjligt om inte digitalkameran funnits!



Är det vår eller är det jul man tänker på när man ser detta??

Kommentarer
Postat av: Jessica

Fina bilder...

Och jag hoppas ju att det är våren som är på intåg =)

Postat av: Nancy66

Jättevackert, ja jag är som tokig nu med mina vårkänslor. Vill bara springa ut i trädgården och börja pöta, men lite tidigt än är det allt. Vi hörde ju tranorna här häromkvällen, ett säkert vårtecken verkligen,,,kramen i kvällen,

2009-03-17 @ 19:16:17
URL: http://nancy66.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Bettan

Vilka härliga bilder!

Nu ser jag att det finns hopp om våren!

2009-03-17 @ 19:27:36
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Micke

Tackar för inviten.

Du o Mr.Nikon har varit duktiga.

Mycket snygga bilder.

Hälsa din sambo jag lider med han.



Må väl

2009-03-17 @ 19:52:56
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Kina

Go´morgon! ha ha ja det va så jag ville ge mig själv en bragdmedalj men det va itne så svårt. Kändes faktiskt på ett sätt som folk körde bättre när jag själv satt vid ratten. kanske för att man då har mer kontroll än när man bara sitter bredvid. Ja att åka taxi är inte alltid kul, dom flesta kör ju som om dom stulit bilen. ha en bra dag!

2009-03-18 @ 06:28:15
URL: http://metrobloggen.se/erhit
Postat av: ingmarie

Hej



Du skrev att du inte hade kunnat ta 350 bilder med digitalkameran, jag har en som jag kan ta över 1000 bilder med och det blir jätte bra bilder osv.

Fina bilder tar du. Nu kanske äntligen våren är på språng

2009-03-18 @ 09:03:36
Postat av: ingmarie

Jag ska ju läsa allt innan jag skrriver kommentarer..hihi

lästa att du inte kunde ta mer än 350 bilder med din kamera...ibland så läser man det man vill

jag älskar också att fotografera men det blir inte så mycket..vet inte varför men jag har börjat lite smått igen du kan se på min blogg om du har lust.

Ja utan digital kameran så kan vi inte ta en massa bilder tänk att bara kunna radera det man inte vill ha

Ha det nu så bra och jag ska läsa ordentligt i fortsättningen



Kram

2009-03-18 @ 09:49:04
Postat av: Daniel

Så gla man blir!



Bjud mej på vårmiddag snart!

2009-03-18 @ 12:55:18
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback