Alexander McCall Smith

Idag har jag avslutat den sjätte boken i serien om Mma Ramotswe och alla de andra i omgivningarna kring Damernas detektivbyrå. Böckerna är bra och absolut läsvärda men jag känner att jag börjar tröttna lite på de olika personligheterna...det är lite för lojt och långsamt. Ibland får jag nästan känslan av att författaren fördummar människorna men det kan vara inbillning från min sida!

Jag kommer att läsa de ytterligare fem böckerna som utlovas i denna serie men efter det är jag nog ganska så nöjd!




Böckerna fångar mig inte riktigt lika mycket som de första delarna...men visst ska det bli intressant att se när assistenten ska gifta sig och tydligen så ska också maken vilja bli detektiv så småningom...nåja, som sagt....jag kommer att läsa de böckerna också!

Kommentarer
Postat av: hemliga vännen

det borde snart komma ett litet paket i din brevlåda...:-)

2009-03-04 @ 12:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback