På slaget tolv..



av Nora Roberts.

en här boken läste jag ut förra veckan men som bekant så har det varit så mycket annat som krävt min uppmärksamhet så det har inte blivit av att skriva nåt om den.

Min ambition är inte heller att skriva om alla böcker jag läser men det vore synd att missa denna fullpoängare!!

Jag tycker personligen att Nora Roberts kan vara ganska ojämn i sitt skrivande, en del böcker är kolossalt bra medan andra bara flyter förbi mig tämligen oberört!!

Den här boken kan inte lämna någon oberörd. Detta är en äkta Nora Roberts när hon är som allra bäst!!

Helst hade jag inte velat släppa boken när jag väl började men dryga 500 sidor kräver sin kvinna/man och hur spännande det än var så somnade jag!

Den handlar om Phoebe MacNamara som dels är ensamstående mamma och dels jobbar som gisslanförhandlare i Savannah, USA. Redan på första sidan blir man indragen i en förhandling med en man som tänker hoppa från ett tak och sen är man fast!
Naturligtvis är det kärlek i luften redan efter nån sida, det är bekymmer, det handlar om sociala fobier och andra traumatiska saker.

Under de sista sidorna så försvann varenda liten nagelstump jag hade.....så himla spännande! LÄS DEN!

För övrigt så kan jag berätta att jag när jag fyllde år fick ett presentkort av min yngste son och hans dåvarande flickvän på Akademibokhandeln, det har jag nu löst in och jag är numera medlem i deras Läsecirkel! Köpte man ett medlemsskap nu så fick man under sommaren tillgång till förra årets böcker och böckerna under kommande år!
Här kan den som är intresserad läsa mera om detta!!

Ett bra sätt att få tillgång till många nyutkomna böcker till ett lågt pris och så slipper man ju onekligen lite damm hemma!!!! Jag hoppas att detta passar mig...den första boken jag valt är Thomas Bodströms Rymmaren. Jag har inte kommit så långt men hittills är jag inte imponerad och då känns det skönt att jag inte betalat några 200:-. Ska dock försöka läsa ut den till slutet på denna vecka så jag kan gå ner till stadens bokhandel och byta till nåt annat!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej, detsamma:)

Kul att du vill läsa, är väl tanken att det ska gå och hänga med lite när jag är borta så mycket.

Kajsa och Lisa låter bekant.. Visst är det era katter?

Kram Rebecca


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback