Midsommardagen 2009

Idag vaknade vi till sol och blå himmel och det är verkligen efterlängtat! Det blev en tidig kväll igår, den blivande maken känner sig ju inte riktigt pigg, han har ju en förkylning och han är man...behöver jag säga mer?

Det regnade ju i princip hela dagen här och eftersom man ska vara ren och fin just midsommarafton och julafton så avr det bara att bita i det sura äpplet och gå ut i midsommarregnet och ta sin lilla dusch. Med ett par kannor varmt vatten från vattenkokaren så överlevde jag, värst var nog dropparna som kom från parasollkanten...de var ruggigt kalla!

Sedan åkte vi åväg till Ramnäs för att fira svägerskan som fyllde år och som tillsammans med svärmor bjöd på en god lunch med efterföljande kaffe. Till kaffet serverades vi denna...



Även Ramnäs drabbades av regnet och vi tvekade länge huruvida vi skulle ta oss till Seglingsberg eller inte....men vi tog oss dit! Det är en liten fantastisk ort endast några kilometer från Ramnäs. Ett ställe som är väl värt ett besök och själv ska jag nog vid tillfälle titta mig omkring ännu mera noggrannt!

De reser varje år en speciell midsommarstång och jag har försökt fånga den på bild...



Precis när de rest stången så kom regnet...ordentligt! Men jag fångade ändå några vackra vyer på väg till bilen undan regnet...



Ser Ni den mörka himlen..den innehöll en hel del muller också!!!



Idag tar vi det bara lugnt, just nu löser vi melodikryssset och hittils har det varit enkelt!

Tar upp lite extra mat ur frysen i fall nån skulle vilja göra oss den äran ikväll....bara så Ni vet...Ni är välkomna!!!

Kommentarer
Postat av: soffie

fina bilder vi hade oxå supersvart men regnet kom inte förrns sent på kvällen så vi hade en toppendag,

ha en bra dag

Postat av: Ingrid

Vilken trevlig inbjudan - synd att man är så långt borta! /Ingrid

2009-06-20 @ 11:12:28
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Ingrid

vilka bakelser de ser verkligen smariga ut.

och vilken midsommar stång det var en lång och ståtlig en.

Tack för alla fina kommentarer som jag fått under vår resa genom Sverige.

Kram Ingrid

2009-06-20 @ 14:04:45
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: sussi

Vad hungrig jag vart när jag såg bild nr 1! Härlig midsommarstång..Du fotograferar underbara bilder! du har inte fundera på att börja med fotografering mer än som fritid? Du ahr verkligen ögon för saker!!

2009-06-20 @ 19:31:45
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback