Glad midsommar!

Igår kväll somnade jag helt utmattad redan före nio, det tar på mig att hålla igång så som jag gjorde igår. Jag städade ju hela torpet, som faktiskt inte är så litet som man kanske tror, Vi har nog förmodligen lika många kvadrat härute som vi har hemma i stan!

Efter en sill och nubbe så satt vi och tjatade lite om FK och deras sätt att se saker på, det är mycket svårt att se att jag skulle kunna jobba heltid när jag är så slut så jag somnar efter en städning. Det var ingen grovstädning utan bara lite plock med dammsugning. Det tunga gjorde dessutom den blivande maken.

Nåja, eftersom jag nu somnade så tidigt så vaknade jag ju förstås tidigt också! Klockan fem började mina livsandar att göra sig gällande på att jag legat lite länge...kroppen tycker inte riktigt om det. Jag försökte sätta på radion för det brukar jag kunna somna om till och blivande maken han sover även om taket rasar in!!!

När nyheterna vid sex var över så var jag definitivt vaken.....och riktigt irriterad!!

I nyheterna berättar man att det gjorts en undersökning bland sydafrikanska män som visar att var fjärde sydafrikansk man har våldtagit!!! Man säger också att våldtäkterna begåtts även i unga år...sen är det slut!!

Jag grubblar på vad vill man säga, vad är syftet med den nyhetsrapporteringen? Att man ska veta att 25% av de sydafrikanska männen är våldtäktsmän...eller? Inslaget känns ryckt ur ett sammanhang och det känns definitivt rasistiskt!!!

När jag hade hört nyheterna för tredje gången så var jag tvungen att gå ut på nätet och kolla om jag kunde hitta nån mer information för det störde mig så mycket...även den blivande maken reagerade kraftigt.

HÄR....kan Ni läsa mer om vad som står.

Här framgår att de tillfrågade är av olika ras och olika uppväxtförhållanden, det är ju onekligen så att när någon säger sydafrikanska män så går de flestas tankar direkt till en svart man i bastkjol som dansar framför en lerhydda...eller? Vi ska inte glömma att Sydafrika också är hemviste för en stor del vita människor. En sydafrikansk man behöver inte vara svart!

Ja, jag har lite svårt att sluta tänka på det....men jag fick i alla fall ägg-och äppelsalladen gjord som jag lovat att ta med till svärmor idag. Vi äter lunch hos henne tillsammans med svägerskan som fyller år idag sen åker vi vidare mot Seglingsberg, visst är det ett vackert ortnamn, där hoppas jag få ta en mängd trevliga bilder att visa Er sen. D ska det bli en midsommarblogg...det här blev ju nåt annat för det upprör mig....får verkligen Sveriges radio göra så...har de också hemfallit åt sensationsrapporteringen?

Ja, ja...

Kommentarer
Postat av: sussi

ang Fkassa..De skrämmande. Har nu träffa en kvinna som går på rehab med mig.hon drev sin sjuksrivningsfall så långt som till kammarätten så de har tagit ett par år nu har hon fått rätt. Hon hade vart med om 2 bilolyckor plus reumatiskt. Över en natt så var hon från 100% sjuk 100% frisk och där började kamapen. De hemskt hur de kan leka med människors liv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback