Den mörka ängeln



av Mari Jungstedt.

Den här boken är det verkligen sträckläsningsvarning på. Om inte mina ögon hade vägrat att samarbeta så hade jag förmodligen läst hela natten!

Gotlands stora festfixare hittas mördad dagen efter att det stora konferenscentret invigs på ön. Snart får man också vara med om att mördaren jagar hans hemliga "flickvän" för naturligtvis är det egentligen henne märdaren är ute efter...det framgår ganska tydligt på dom första sidorna så det är inget jag avslöjar direkt! Den är full av en massa psykologiska tankar och den väcker åtminstone hos mig en hel del känslor!

För mig är det givetvis extra kul att läsa om Gotland även om jag ibland tycker att det är jobbigt att Jungstedt tar sig vissa friheter att göra om geografin på ön men...det är ju bara detaljer som stör mig och en handfull till kanske!

En riktigt bra bok att ta fram i dessa regniga tider!!!

Kommentarer
Postat av: Majsan

Visst är den bra och jättespännande!! Jag har nog sträckläst alla hennes böcker..

Postat av: Ingrid

Den här har jag inte läst ännu, men ska naturligtvis göra det. Jag gillar hennes böcker!

Det var bara i den första som jag tyckte att hennes miljöskildring från Gotland var störande, sen har jag inte haft några problem med det alls. Det ska bli spännande att se hur den här sista är. /Ingrid

2009-06-14 @ 23:11:04
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Rebecca

Åhh jag läste den bara för någon vecka sen. Så himla bra och jag älskar alla hennes böcker. Precis min smak:) Även om dem är lite hemska ibland.

2009-06-16 @ 19:59:55
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Linnea

Å är det den nya som kommit ut? Måste ha den, har mer eller mindre sträckläst de andra.



Kram

2009-06-16 @ 20:26:34
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback