En torsdag i juli!

Det blev ganska sent igår innan jag kom i säng och det är helt och hållet min äldste sons fel! Nej, han var inte här men i förrgår kväll när han var här lurade han mig att bli farmare på Facebook och då var jag tvungen att se till att mina odlade jordgubbar blev skördade i tid!!!!
Ja, när ska man bli vuxen??? Kul är det i alla fall...

I morse när jag vaknade av att den Blivande Maken åkte till jobbet så sa han att det regnade ute vilket inte överraskade mig speciellt mycket för av nån underlig anledning så har alltid SMHI rätt när de förutspår regn men mindre ofta rätt när de pratar om sol!!! Jag slog på radion för då brukar jag kunna somna om och plötsligt hör jag hur det berättar om översvämningar i Hallstahammar som ligger på andra sidan Västerås härifrån sett!

Vi såg ju igårkväll att det nog låg ett oväder däröver när vi satt och tittade på Agatha Christie men att det var så gräsligt kunde vi väl inte tro! De pratar om källare som är fyllda med en halvmeter vatten!! Jag kan inte låta bli att dra en suck av lättnad och tänka att det är tur att vi inte har ett hus för vår källare skulle inte vara kul att ta vara på efter ett sånt väder! Både den Blivande Maken och jag är samlare...allt kan vara bra att ha!

Jag ser en källare fylld av banankartonger och flyttkartonger....och sen slutar jag tänka!!! Min före detta make drabbades för ett antal år sen av översvämning i sin källare på grund av att kommunen inte sett till att rensa brunnarna och det var inte nån kul historia. Den ovan nämnda sonen hade sitt rum i källaren och när han klev ur sängen på morgonen fick han ett rejält fotbad.

Jag bodde då i samma lilla by men på en rejäl kulle och hade kommit hem sent efter att ha jobbat sen kväll på ungdomshemmet och nog märkte jag att det regnade men jag gick och la mig i lugn och ro...sov gott! På morgonen därpå skulle jag gå ner för kullen till gemensamma vänner och ta en förmiddagsfika, jag minns att jag la märke till att marken såg lite underlig ut...när jag kom ner till deras villor så var det kaos! Ni som har villor....hur mycket grejer har Ni inte i Era källare? Står allt på hyllor?

Nu ordnade det sig för de familjerna men oj, vad jobb det innebär!! De som i natt har fått sina källare översvämmade har många timmars jobb framför sig!!

Idag regnar det fortfarande och det blir en dag inomhus för katterna och mig. Vi har inte fått så jättemycket regn i natt men det lär komma en del idag. När jag tittar ut genom fönstret så ser jag ett parasoll som jag nog måste gå ut och fälla ner och några dynor som måste in ordentligt under hammocken. Det blåser rejält!!

Ja, detta var då en lägesrapport från torpet!


Kommentarer
Postat av: Anna

ovädret känner jag igen, trodde jag skulle blåsa omkull imorse =P

Måste ta och ses snart tycker jag, inte fått tag nå på din son nu under helgen so varit. kan iofs förstå varför hehe!



Hoppas Gubbarna lever.

kram kram

Postat av: Helena

Här i Göteborg hörde jag att det regnade under natten, men nu regnar det inte (än i alla fall), fast kallt är det! Hoppas sommaren kommer tillbaka...

Ha en bra dag!

2009-07-09 @ 10:52:03
URL: http://aragornsfru. blogg.se
Postat av: Bettan

Förstår att katterna håller dig sällskap inomhus!

Det var en bra idé att ta fram årorna;)

Idag måste jag vara stolt över mig själv över att jag skötte mig på vuxenmötet;)

Kram

2009-07-09 @ 11:45:51
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback