Rosen från Rone!

Vilken härlig mässa jag kom iväg på dock kallade jag den tidigare idag för nåt annat än den hette...den hette

Antik-& Syfestival

Jag åkte ju givetvis dit med min allra bästa vän och hennes sambo och hans två små barn. De sistnämnda tyckte väl inte att festivalen var riktigt det som är roligast att göra en söndag men jag tyckte nog att dom klarade det riktigt bra!

Våra huvuden gick som om de vore vridbara i 360 grader och jag konstaterade ganska snabbt att detta var ingen tillställning för att umgås utan det var bara att titta och låta ögonen njuta av allt vackert! Garn i massor...tyger i mängder..smycken och färdiga underbara kläder tror nästan det var tur att inte FK betalat ut min lön ännu!!!!!

Lite var vi ju dock tvungna att shoppa och jag passade på att köpa garn som hade samma dialekt som jag så nu ska jag sticka mitt livs första handledsvärmare med garn från
Gotlands spinneri ska bli riktigt kul! Mönstret heter Rosen från Rone och en gång för många år sen så stickade mamma vantar med just det mönstret till mig vilka jag tyvärr tappade bort. Jag sörjde länge för jag älskade dessa vantar, det som retade mig mest var att jag tappade bort dom på grund av en dum karl....

Nå, jag har lånat en bild från deras hemsida för att Ni ska få en titt på hur dom ser ut...i bästa fall kanske Ni får se dom på bild när jag stickat dom färdiga!



Sen var jag ju tvungen att köpa garn till ytterligare en sjal, precis samma garn som den förra jag stickade men i grönt..min vän K påstår att jag alltid valt grönt vilket jag faktiskt inte själv var riktigt medveten om men jag inser att hon har nog rätt! Så ganska snart bör Ni kolla om Ni möter en svartklädd kvinna med limegrön sjal och svarta handledsvärmare med grå rosor..skulle gissa att det är jag då...om det är i Västerås förstås!!!!

Ikväll var det då meningen att jag skulle hjälpa min son med lite packning av olika saker men jag börjar tro att han kört vilse nånstans eller så borde jag kanske trots allt köpt en klocka till honom i födelsedagspresent istället för den däringa hemgjorda saffranssnapsen han fick i specialflaska!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Iiiiiii, får jag ta på dig:)

Carola i vardagsrummet!

Postat av: Cattis

vi har ett lokalt bolag, vionord..tror inte det kostar nåt..de tar ju parkeringsböterna o pengarna som blir för störningen.Ja grannarna kan man få veta mer om än man vill...pinsamt..C yaa..

2009-01-26 @ 09:02:50
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi firade riktigt ordentligt.

Slutade dock inte som jag och Kristian ville men det tar vi igen :)

2009-01-26 @ 11:40:52
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback