Busfröna ska sätts på plats!

Igår hamnade jag av nån underlig anledning på en blogg som heter trebarnsmamman, nu är det ju längesen jag hade småbarn så egentligen tänkte jag väl inte att jag skulle hitta nåt som just jag tyckte var spännande. Det är ju onekligen så att vi har våra olika cykler i livet och till dom så anpassas våra olika intressen.

Jag inbillar mig att de som inte själva var föräldrar eller som hade passerat småbarnsstadiet tyckte att vi nyblivna föräldrar var kolossalt dryga. Själv ingick jag i en grupp människor där det bara var jag och min bästa väninna som fått barn och vi tyckte det var underligt att de liksom tog avstånd från oss på nåt vis.....nu 20 år senare med vuxna barn förstår vi precis för nu är dom småbarnsföräldrar!!!!!

Ja, detta blev då bara ytterligare ett bevis för att man inte ska ha förutfattade meningar här i livet utan gå in med öppet sinne i allt man företar sig!! Jag hittade nämligen en sida som jag genast la bevakning på....hon odlade pelargoner...och hon hade redan sått sina första frön!!!!!!

Förra året hade hon odlat chocholatmint...precis som jag!!



Nu är jag dock inte säker på att just ovanstående blomma är just den utan kan också vara den som är okänd både för mig och för den odlare jag köpt den av! Men även den var otroligt vacker för att inte tala om det ljuvliga doft den avgav från sina blad!

Tänk Er en härligt mjuk chokladmintkola...så doftar de vackra gröna bladen!!

Nu kände jag helt plötsligt att jag måste ju komma igång med nya sorter inför sommaren...det är ju hög tid! Om bara två månader så kommer vi nog att börja åka dit ut precis som vi gjorde förra året!

Förra året fick vi ju lite fart på oss från Kalmarhåll men i år ska vi greja det själva!

Tanken var att vi skulle åka ut till torpet igår men tyvärr hände det ju en tragisk olycka på vägen till torpet och vi kom av oss. En 41-årig kvinna krockade med en lastbil lastad med ammoniak som började läcka och avled senare. Man kan ta sig ut på mindre vägar men det har ju också varit halt så att då ge sig ut kändes onödigt!

Näe...nu måste jag surfa runt för att se om jag kan hitta några fröer!!! Älskar busfrön!!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

hm..var det inte den jag drog fingrarna på...vid dasset lr parkeringplatsen...C yaa..

Postat av: Anna

Längyar ut till torpet faktiskt =)

Ser fram emot i sommar, med vin å massa prat =)

Självklart kan det göras nu med, men inte utomhus i sommarvärme =P

2009-01-03 @ 20:59:04
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Trebarnsmamman

Hihi, ja man skall inte ha förutfattade meningar :)

Alla är vi i olika cykler av livet, men ändå känner och upplever man mycket som är lika. Jag är väldigt stolt över mina tre småttingar, men samtidigt är dessa tre långtifrån allt som rör sig i mitt huvud och jag vet att min läsarkrets är relativt varierad (gjorde en koll i höstas och blev positivt överraskad). Vill minnas att de yngsta trogna läsarna är runt 15 år och de älsta är närmre 80.



Måste dock korrigera dig. Jag har aldrig ägt en chocholatmint, däremot drömmer jag om att äga en! Fröna har jag köpt på auktionssajten tradera där man kan finna massor av roliga pelargonfröer och sticklingar. Så det skall bli väldigt spännande att se vad det blir av mina frön (om det blir något).



Blomman på din bild är inte chocholatmint (här kan du se hur denna ser ut: 79548931" rel="nofollow">http://www.tradera.com/8-FRO-Pelargon-Chocolate-Mint--auktion79548931)

Men den var väldigt vacker den du hade!!!! Är det också en doftpelargon?

2009-01-05 @ 10:10:59
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback