Blankt NEJ!

I natt sov jag riktigt gott och länge men vaknade med besked när jag gick ut i köket för att hämta den lilla gratistidningen som kom igår som jag alltid sparar för att ha just till söndagsmorgonkaffet...termometern hade ju fått fnatt....



Femton minusgrader är ju bara för mycket...jag gick i strejk helt enkelt! Sambon försökte få med mig på en promenad men jag nekade blankt till det...aldrig i livet att jag släpar ut min kropp i denna kyla!
Han var dock duktig och klädde på sig under mycket underligt stånkande och tog sedan en raskt promenad på 30 minuter...kom hem flåsande som en flodhäst men bedyrade ivrigt att det varit JÄTTESKÖNT!!!!!

Själv ägnade jag mig åt att läsa färdigt Potensgivarna och jag lovar att för mig var det då bra mycket mera givande!!!!



Vill Ni ha några timmars underhållning ska Ni absolut läsa denna bok!

Jag har också påbörjat nästa objekt....Pepparkakshuset som jag från säker källa nu fått höra är lite underlig, möjligtvis kan den ha varit underlig på grund av sandstormen som rådde där källan befann sig när källan läste den!!! Nåja..jag lovar att berätta vad jag tyckte när jag kommit så långt!

Just nu står det en Jansson i ugnen och osar gott hit ut till datorhörnan, vi håller på att göra taberas på de sista godsakerna i kyl och skafferi. Skafferiet är för övrigt kallare än kylskåpet just nu....vi har ju ett riktigt gammalt hederligt skafferi och det vill jag aldrig göra mig av med!

I morgon ska vi på middag...om vi nu törs...ska bli bjudna på murkelsås!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Cattis

då kan du tänka dig va kallt Anton har i sitt rum som sover i gamla köket, han har ventilen kvar på väggen..ja du utan skafferi klarar man sig inte..hur modernt kök jag än skulle ha måste jag ha ett stort skafferi..var ska man annars göra av alla saker...C yaaa...

Postat av: Cattis

duntäcke..nej då skulle han svettas ihjäl..han har ett sommartäckte typ sånt där vitt man ser rätt igenom...han fryser aldrig..det drar isvindar ut ur hans rum ända till vårat sovrum..kallt på vårat golv..och tyst ska de vara..grannen spelar hulahula musik (säger Anton)om jag inte andas o står blickstilla inne på hans toalett o den ventilen är öppen kan jag ana lite musik..som nog är svensktoppsmusik...han ska helt klart bo på landet utan grannar..C yaaa..

2009-01-04 @ 21:33:28
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Micke

Här var -20 i morse och jag har jobbat idag i kallare... men nu hemma ikväll så har tempen stigit tokfort till knappa -5

2009-01-05 @ 20:30:19
URL: http://kludd.se
Postat av: Pia

Jag tror nog att sambon talade sanning.. jag njuter också att ta promenader i sådant väder.. bara det inte blåser för då fastnar hela ansiktet i en enda min och man ser ut som Jokern i Batman när man kommer hem igen!

2009-01-06 @ 15:32:11
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback