Fet plånbok!

Idag blev jag glad när jag vaknade och tittade ut...det är lite av ett favoritväder ute!



Jag vet att jag av mina vänner betraktas som lite underlig eftersom jag gillar yrsnö men just yrsnö är nåt man får lära sig att leva med om man är uppvuxen på Gotland och antingen gillar man det eller så gör man inte....jag gillar det!!

Jag vet dessutom att jag ska ta en långpromenad i detta väder så jag bara njuter!!

På vägen till stan så ska jag hämta min julklapp från ENJO, förra årets alltså, det är ett par tofflor i dammfibermaterial så nu kan jag gå härhemma och vandra och städa samtidigt utan att anstränga mig....toppen!

Natten till igår blev ju lite speciell som Ni förstår och bristen på sömn tog ju ut sin rätt igår kväll, äldste sonen som kom på besök vid sju tyckte nog att morsan var ovanligt trist men vad gör man när man inte orkar hålla ögonen öppna?!

Jag hade ju lovat honom att städa ur hans lägenhet igår eftersom det inte gjorts några större ansträngningar på den fronten under lång tid men det fick skjutas upp till nästa vecka för då har jag inga bokningar av nåt slag...jo, en dag ska jag ut till Engsö och hälsa på en god vän som faktiskt bor precis vid slottet så jag täntke boka in en dag då vädrets makter är med mig så jag kan bjuda på lite underbara foton därifrån!

Engsö är ett naturreservat som just nu riskeras att säljas till nån med fet plånbok, naturligtvis hoppas vi att det inte ska bli så då en stor kulturskatt i så fall skulle försvinna!

Nehej...klockan går fortare än jag och nu måste jag väl dra vidare mot staden till min bildterapi!!!

Kommentarer
Postat av: CAT

Jag är rätt less på snö nu =(

Du har en utmaning på min blogg.

Bara en oavancerad liten sak! =)

Kram på dig!

Postat av: Trebarnsmamman

Jag blir också glad av yrsnö :)

2009-02-06 @ 16:29:23
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Unika

Bildterapi? Berätta! Det låter ju jätteintressant!

2009-02-06 @ 17:08:27
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: Nancy66

Hoppas in och önskar en toppendag, kör lugnt i yrsnön,,,,

2009-02-07 @ 11:09:02
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback