Onsdagstanke!

Ibland tänker man mer än man kanske borde eller mer än vad som är sunt för en men att tänka är också kreativt. Det håller igång hjärnan och kroppen!

Min kropp just nu vill egentligen bara ligga i soffan och göra ingenting efter som den har en lätt feber och hostan är väl si så där...själv önskar jag nog att jag var lite sjukare så att jag faktiskt inte orkade strutta omkring men å andra sidan så är jag också glad att jag inte är så sjuk...att önska sig sjuk är väl inte kreativt??

Idag har jag tittat till mina små pelargonfrö...det händer inte nånting..med mitt enorma tålamod så hade jag väl egentligen önskat att de slagit ut i blom men....jag får väl vänta och se om det kanske kommer nåt litet grönt till helgen....men Ni som nu vet...hur lång tid kan det ta innan de gror???

Blev också medveten om att jag och en av mina allra bästa vänner antagligen konkurrerar på Tradera om samma skott och frön...det tycker jag är dumt...så nu tänker jag avslöja mitt traderanamn...leakimm...sluta genast  att slåss med mig...vi delar istället!!!!!
Det är kreativt!!!

Att döma andra människor är inte heller speciellt kreativt. Min tanke sedan jag blev vuxen och förståndig har varit att inte leta fel hos andra förrän jag sett mig själv i spegeln!
Att skälla och göra folk illa är ett beteende som inte gagnar någon...jag gör andra människor illa fast det kanske egentligen är jag som själv som mår sämst!!

Att sätta sig själv på höga hästar är nåt som inte är speciellt attraktivt så det passar jag mig noga för. Man blir lätt ensam på piedestalen och för att må bra behöver vi sällskap och kärlek och det är inget som kommer ur ilska och förbannelse!

Vi behöver inse att alla människor är olika individer och när vi kan acceptera och respektera varandra precis som vi är...då kommer vi att få en värld som är betydligt trevligare att leva i! Jag säger inte att vi måste tycka lika allihopa för dit kommer vi aldrig och dit är inte heller meningen att vi ska....men att respektera varandras vägval!

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, det är många som är elaka, sårande och trycker ner andra bara för att DÅ mår de själva bättre!! Nä, de borde rannsaka sig själva istället..

Krya på dig!

Postat av: Unika

Väl talat! :)

Mia Törnblom hävdar att de som måste tala illa om andra för att själva må bra har dålig självkänsla. Kanske skulle man ge dem hennes bok... Det är ju egentligen bara synd om dem.

2009-02-18 @ 15:10:17
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: CAT

Usch så trist att du ska behöva vara sjuk!

Ibland när jag blir så där riktigt trött kan jag önska att jag får bli sjuk för då får jag iaf tid att varva ner ett tag...

Men det händer sällan =(

Fast ofta ångrar jag mig om det gör det...hihi...

Hoppas du haft en bra dag!

Kram vännen

2009-02-18 @ 15:16:22
URL: http://catmalou.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha ja det har du ju rätt i =P

Men lite av det runda ska bort iaf, ska bli lite mer kompakt :)

2009-02-18 @ 16:02:13
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Hmm, kan tänka mig att det tar rätt långt tid för Pelargonfrön att se dagens ljus,

Har inte plockat in mina från garaget än, men kanske man får lite gröna fingrar i nästa vecka när det är lugnare här en dag,,,



Usch ja, fram för omtanke om varandra i stället,,,

2009-02-18 @ 20:38:37
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback