Gröna fingrar!

I år ska vi se om det finns några gröna anlag i mina fingrar...ska sanningen fram utan att jag för den delen ska låta skrytsam så vet jag att anlagen finns. Min mamma hade dom och min moster har dom helt klart och torparträdgåden har ju varit rätt skaplig tidigare somrar!! Jag fösöker väl bar ta fram en av mina sämre sidor och leka ltie blygsam!

Idag när jag satt vi d teven och tittade på en av de absolut sämsta filmer jag sett så började nåt prassla i hallen och jag började genast att fundera på om det möjligtvis kunde vara sugen på att komma in och slutet på filmen tillsammans med mig...men, nej...det var roligare än så!!

Fröerna som jag beställde för himla längesen...så längesen att jag trodde beställningen kommit på avvägar...låg i en tjock påse som han försökte få in genom vår råttfälleliknande brevlåda!! Förra veckan kom det också nåt liknande och då var sonen här och bara slet det ur lådan och näven på brevbäraren....denna gång var försöket från brevbäraren betydligt kortare och slutade med att han la det på golvet utanför!! Fullt förståeligt......* sade den forne brevbäraren*

Nu kom alltså äntlgien fröerna med en extra lite fröpse som plåster på såren för att jag fått vänta så länge...helt plötsligt tyckte jag ju att det var nog häromdagen jag beställde!!!

Här är dom på bild..



Det som ska sås är..

Indiankrasse 'Moonlight'
Indiankrasse 'Gleaming Mahogany'
Buskkrasse 'Summer Carousel'
Dockkrage 'Blue star'
Blomman för dagen 'Crimson Rambler'
Hänglobelia
Doroteablomma
Sommaraster 'Duchess Blue Ice'
Törnrosas körtel 'Purple Bell Vine'
Luktärt 'Dwarf Explorer Mixed'
Solros 'Vanilla Ice'
Blomman för dagen 'Heavenly Blue'
Ringblommor

Var det nån som undrade om vi hade stor trädgård? Svaret är...ja, det har vi! Vi har dessutom en trädgårdsgrävsugen son så det ska nog bli suveränt!!! Om bara Kung Bore ville släppa sitt grepp om Mälardalen....vi har fortfarande minst 7 minusgrader på nätterna!

Nu ska jag bara övertyga sambon om att han måste hjälpa mig att göra ltie extra fönsterbräden för en del ska ju nämligen försås.....jag måste ju ha plats med mina pelargoner också!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja men det är det ja.. Då hoppas jag BMB :)

Postat av: Anna

Då hoppaR jag BMB menade jag ju =P

2009-02-18 @ 16:31:07
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Magga

Hoppas att du får många plantor

Kram

2009-02-18 @ 16:56:44
Postat av: Nancy66

Haha, ja du behöver nog en del fönsterbräden. Men så mycket vackert ni kommer att få att titta på,,

2009-02-18 @ 20:40:25
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Ingrid

Det kommer att bli väldigt vackert i din trädgård i år ser jag. Var du glad för att fröerna inte kom tidigare, ännu är det inte många sorter man kan så.



/Ingrid

2009-02-18 @ 23:00:14
URL: http://stenstugu.com
Postat av: Trebarnsmamman

Antar att de var fröna du beställde från odla.nu . De sa ju 3-5 dagars leveranstid, men mina frön kom inte förrän efter en månad. Blev också jättepaff :)

2009-02-20 @ 13:19:56
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback