Snö och kallt!



Vaknade upp till en vacker vintermorgon, elva minusgrader och massor av snö. Himlen är alldeles rosa vilket förebådar en vacker och solig dag!

Har dock förstått att på min födelseö Gotland är inte alla lika nöjda men det ger mig härliga minnen från barndomen, läste nyss på
Helagotland.se att skolskjutsarna är inställda på många ställen på ön och drar mig då till minnes att det hände en och annan gång när jag gick i skolan också. Det var såna där extrabonusdagar med mamma och pappa. Ofta var det ju också strömlöst så vi satt framför den öppna brasan och värmde oss. Kanske var det inte så många gånger som mitt minne vill påstå men mysigt var det!!! Kan dock idag förstå att mamma och pappa inte tyckte det avr lika mysigt för det måste ju ha varit lite svårt att få fram mat till oss barn men, vi överlevde och minnena är ljusa!

På mitt program idag står att jag ska koppla in den flatbäddsscanner jag igår fick av Bästa Vännen, om jag lyckas så kan det kanske rent av bli nån bild av ovan beskrivna minnen. Jag har en hel jättekartong med foton stående bredvid mig som  jag ska försöka scanna in, så fungerar allt så kan det bli en del bilder i bloggen från min barndom...kul tycker jag och vad Ni tycker...ja, det bryr jag mig inte så mycket om!!!!!!

I eftermiddag ska jag åka på julbord på skolan...trevligt!

Kommentarer
Postat av: TESS

Haha ja, visst är det så. Men av någon anledning kopplar inte hjärnan alltid vilket agerande som är bäst när man väl står där =P

Fin header du har ordnat förresten =)

Postat av: Afrodite

HEJ! Vad kul med en ny läsare! Välkommen åter! =)

Just nu har jag inte tid att läsa så mycket hos dig, eftersom jag är mitt i ett uppsatsarbete. Men jag återkommer...=) Här verkar mysigt inne...=)

Kram och ha en bra dag!

2009-12-17 @ 12:50:47
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: ~Kina~

Här har det varit (är) klarblå himmel och strålande sol men attans så kallt. -8 och nordanvind. Dock lyser snön med sin frånvaro.

Ha så trevligt på julbordet!

2009-12-17 @ 15:12:40
URL: http://sandmellantarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback