Helgen i ord!

Som vanligt är jag helt slut i huvudet efter dessa skolhelger för om nån nu tror att vi bara latar oss så kan jag berätta att så är det inte!!! Dessa skolhelger går ut på att vi på ett eller annat vis redovisar det som gjorts sedan förra träffen efter det ska allt som vi ska göra under kommande period gås igenom så jag lovar vi har fullt upp!

Den här helgen var det riktig mangling av olika sorter och dessutom så fick vi tydligen uppleva en historisk helg efter som det mesta av tekniken var emot oss. Datorer lekte bus och tafatt med oss, projektorer vägrade lysa och videokameror vägrade snurra ja, såna saker. Inte helt kul eftersom vi är tämligen beroende av tekniken det är ju IT-pedagoger vi ska bli...!!
Nå, allt ordnade sig och nu ser vi fram emot kommande period. När min hjärna sorterat lite mera kommer jag nog med all säkerhet att skriva en del om det här för det var en del matnyttigt samt också saker värda att diskutera!

Ett exempel...jag trodde faktiskt helt ärligt att jag kunde en del om Google...men oj, så stort det är!! Sen har jag små funderingar på att byta namn till...Lisa Andersson eller Elisabeth Johansson. Det sistnämnda hette jag förresten när jag föddes!!!!

Har Ni lite ovanliga namn så googla Er själva, kolla om det finns några bilder som kopplas till Era namn! Blivande Maken har ett precis lika vanligt namn som jag själv vilket betyder att vi är ensamma om dom. Han är aldrig, nästan, ute på internet men även hans namn fanns det en bild kopplad till. Den handlade om mat om nu nån undrar och har helt enkelt kommit dit på grund av att vi 2005 lagade några testrätter (man kunde vinna ett nytt kök och det är vi fortfarande i desperat behov av) och kommenterade dessa på ICA´s hemsida och då var man tvungen att logga in och det är BM som står för kundkortet. Så allt man gör på nätet registreras på ett eller annat sätt!!

Detta vet man ju egentligen men behöver nog påminnas emellanåt. Familjens dotra fick väldigt bråttom att googla sig själv och bilder och jag gissar att hon blev lite överraskad!!

Precis som jag skrev förra helgen efter de "anonyma" kommentarer jag fick så är man aldrig helt anonym. Man lämnar alltid nån form av spår efter sig och framförallt när man dessutom skriver nåt...då upphör anonymiteten! Sen kan man i nästa stund fundera på detta med att vara anonym...vari ligger värdet av det? Det är ju bara om man har nåt att dölja som det kan finnas ett värde men i och med att man har nåt att dölja så avslöjas man ju oftast genom just det anonyma!!! Hängde Ni med?!

Jag har ju valt att kalla min blogg för Kajsalisa eftersom det varit mitt nick under nästan hela min "karriär" på nätet och det är ju taget efter våra två katter som heter Kajsa och Lisa och de är födda 2002. Men i och med att Facebook gjorde entré i våra liv så har också detta med nick försvunnit alltmer, på "fejan" använder man ju sitt riktiga namn och därmed så bröts den isen kan jag tycka!

Idag var ju tanken att jag skulle göra ett bildspel med musik och lägga ut så Ni fick se och höra det vackra luciatåget från i fredags men faktum är att min hjärna är inte riktigt påkopplad idag så vi tar det i veckan...men en liten smakbit kommer det här i alla fall.

 


I det här fallet är dotra tillfrågad om hon ville figurera i min blogg och det var helt okej!!! Just nu är far och dotter på stan och lussar för Frälsningsarmén eller jag hoppas att Blivande bara tittar och att dotra lussar!!!!

Tyckte Ni som jag?? Att detta blev en rörig blogg????? Ja, och då ska Ni bara veta att det är än värre inuti mitt huvud!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så innehållsrik helg du har haft, det är väl inte att undra på om det snurrar till litet i huvudet. Kul för dotra att hon får vara ute och lussa. Någon lucia blev jag aldrig, man ville inte ha småväxta mörkhåriga flickor som lucior när jag var i den åldern. Tack vare att jag sjöng bra fick jag vara med i luciatåget i alla fall.



Ha en god fortsättning på dagen!

Kram Ingrid

Postat av: Nancy66

Förstår att det rör i huvudet på dig, allt inom datavärlden kan verkligen göra att man får snurren. Vet ju själv då jag jobbar med det varje dag + på fritiden. Men kul är det, hihi



Ja, anonym var längesedan man var,,,



Ha en fin luciadag, kramen

2009-12-13 @ 17:27:31
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback