Fem månader kvar....

I två dagar har vi nu jobbat med svärmors fönster. Vi har skrapat och vi har kittat och målat...idag tar vi en nästanvilodag...vi åker över till henne senare idag för vi har bara en enhet att skrapa och två enheter att kitta...sen blir det målning på torsdag och så får Blivande Maken åka upp och hänga fönstrena *fler än jag som tycker att just ordet fönster i bestämd form pluralis är svårt att formulera?* medan jag är på bildterapin som startar på fredag!

I veckan som kommer ska vi ta hand om våra egna fönster som verkligen behöver ordentlig omsorg. Vi har ju haft materialet hemma länge men inte fått tummen ur..men nu har vi fått lite inspiration och framförallt rutin...så våra fönster kommer nog att bli kanonfina....vill Ni ha före- och efterbilder?

I morse fick vi vara med om en unik upplevelse....Lisa kissade ute!! Det har itne hänt någon gång som vi sett under de sju somrar vi nu tillbringat härute!!! Hon fick massor av beröm!!

Annars då...jo, kroppen är seg och öm som en överkörd grävling...*eller nåt*...så det blir nog en stund på spikmattan idag!

Vi har vunnit på Postkodslotteriet!! Märkligt att det ofta trillar in pengar när man som mest behöver det...kanske har man gjort nåt gott i livet!!!!! Nå, tro nu inte att det är miljonbelopp eller så men...några hundralappar är aldrig att förakta!!

Försäkringskassan har räknat upp min inkomst efter index så det ska bli spännande att se om det ger några extrapengar eller..för trots allt är det 3 år sen det gjordes nån uppräkning...men jag ska inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten!!!

Apropå björn...berättade jag att vi med all sannolikhet såg ett björnspår när vi var ut i skogen för ett par veckor sedan??? Häftigt!!!!

Har Ni också sol och härligt väder?? Just nu ligger Blivande Maken i solen och njuter medan jag sitter i skuggan och skriver. Straxt ska jag gå in och hämta boken "Svampkungens son" som jag läser just nu...har läst halva och vet faktiskt fortfarande itne om jag gillar den...men, vi får se ikväll för mina tankar om boken dyker nog upp i bloggen då!

Apropå värme så vill jag att Ni verkligen njuter av den just nu...vill påminna Er om hur det såg ut i början av januari 2009 och dessutom göra Er uppmärksamma på att det bara är fem månader kvar till januari 2010!!!!



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Måste du verkligen terrorisera oss med vinterbilder!! Nej, jag skojar med dig, fast visst är det hemskt när man tänker på att det inte är längre kvar till snö och ruskväder.



Grattis till vinsten, vi vann två månader i rad, men nu har turen tydligen flyttat över till dig.



/Ingrid

Postat av: Cattis

det är ju betydligt roligare o se sommarbilder på vintern..men men...bilderna är kanonfina...björnspår..huga...C yaaa..

2009-08-09 @ 16:50:58
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Micke

Va lite snö ;)



Fotade ju björnspår jag, ifjol eller året före. De finns några kilometer bort bara i stugan då det finns de som sett.

2009-08-09 @ 18:04:03
URL: http://kludd.se
Postat av: Majsan

Vad säger FK om vinsten? Blir det inte en upptaxering per omedelbart?? ;) GRATTIS förresten! =O) Även smått är gott att få vet ju själv



Björnspår och vinter.. ja, de kanske går hand i hand.. :P spännande om Du får se björnen också.. Det vore häftigt!!



KRAM

2009-08-10 @ 09:10:22
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Ingrid

Grattis till vinsten.

Snö.... huga vilken tanke....usch

Nej jag vill njuta lite till av solens värme.

Bilderna var ju vackra ...men nej tack

Kram Ingrid

2009-08-10 @ 20:29:56
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: TT

Nu snodde du min idé haha, jag tänkte också presentera lite isbilder så folk uppskattar sommar trots regn.

Är det Bjurhovda man skymtar där va?

2009-08-10 @ 23:23:12
URL: http://tyratok.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback