Snurra min jord...

Jo, snurrar gör det för fullt ska Ni veta. Mitt huvud är ganska fullt av information och intryck men jag är också full av förväntan!!

I fredags klockan ett samlades vi 26 stycken blivande IT-pedagoger i aulan på Tärna Folkhögskola. Det är ganska spännande att sitta där helt utspridda bland en massa människor där väldigt få känner varandra. Jag tänkte ett tag skriva ner alla tankar som for genom huvudet men insåg att då skulle jag ju också missa en massa intryck!
Jag som har gott om fantasi började genast fundera på vem som kunde vara vem för vi hade ju alla fått göra en liten presentation i det verktyg vi kommer att använda, First class. Jag tror nog inte att jag träffade rätt på en enda!

Det verkar dock var en härlig grupp jag kommer att umgås med under kommande år...mycket humor och värme!

När fredagen var slut så hade vi redan fått vår första, f´låt andra för första uppgiften var ju presentationen och den gjorde vi ju för nån vecka sedan. Nå, vi hade fått vår andra uppgift och jag lovar, den går inte av för hackor!

Lördag morgon var det åter dags för samling och nya äventyr. Ordbehandling stod på programmet och redan efter ett par timmar hade jag lärt mig en massa smarta saker. Det är bara att inse att det är kanske bara nån fjuttig procent av Word som man egentligen kan och använder....men det ska jag råda bot på!! Därmed fick vi också vår tredje uppgift....och den lär inte bli enkel. Men jag gissar att det blir enklare när jag får kurslitteraturen på måndag. ECDL....mitt mål är att under detta år också ta datakörkortet. Kan aldrig vara fel att ha och dessutom så kostar det inte många kronor för mig att ta det nu...man får passa på helt enkelt!!

När lördagen var slut så hade vi också fått den fjärde uppgiften. Ett grupparbete om nån pedagogik som används i Sverige eller som vi har möjlighet att studera närmare. Jag är själv inne på Feldenkrais som jag tycker är spännande men tyvärr hittar jag inte någon pedagog i Västerås så vi får väl se!!! Annars får det nog bli Waldorf men den känns lite uttjatad...inte pedagogiken men jag skulle vilja lära mig nåt nytt! Men det är klart...man kan lära sig nåt nytt om Waldorf...enkelt eftersom skolan finns i Västerås! Ja, ja....

Klockan tio igår gick jag och la mig...då var både kropp och själ utom nåbarhet för Blivande Maken.

Klockan åtta vaknade jag i morse och då blev det frukost och sen en rejäl skogspromenad med en korg full av kantareller och lingon!!

Nu ska jag bara ta det lugnt några timmar, läsa lite i solen kanske och sen blir det Nora Roberts på femman klockan nio och sen sängen. I morgon börjar allvaret och jag lovar Er....jag kommer att ha fullt upp!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra att det kommer att funka med alla nya människor. Gick ni i skolan på en lördag.

Ha det så bra vännen

2009-08-23 @ 17:38:15
Postat av: Micke

Kollar läger o hälsar.

Kram Micke.

Postat av: Pia

Full rulle från start!! Men härligt att du känner positivism kring både studierna och kamraterna på kursen!! Kram!

2009-08-23 @ 21:07:41
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Unika

2009-08-23 @ 22:36:03
Postat av: Unika

Har du funderat på Vittrapedagogiken? Finns visserligen ingen Vittraskola i V-ås, men i Stockholm finns. Själv jobbade jag på Vittra 02/03 och mina barn har gått där nu i 4 år. Vissa frågor kan jag svara på, andra kan jag säkert hjälpa dej att få kontakt med en aktiv pedagog för att få svar på. :) Lite kan du kanske hitta på www.vittra.se också.

Kram och lycka till.

2009-08-23 @ 22:38:35
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Det är alltid spännande att träffa ny människor

Kul med spännande uppgifter som du verkar klara av med glans.

Ha en härlig dag imorgon

Kram Ingrid

2009-08-24 @ 23:10:58
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Verkar som att detta blir toppen för dig, roligt att möta andra människor.



Ha det gottigt o plugga lugnt,

2009-08-25 @ 12:54:38
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Anonym

Hoppas de går jättebra och ni är en bra grupp!! Jag börjar den 7:de

2009-08-26 @ 17:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback