Plötsligt händer det...

...ja, inte att jag vunnit på nån trisslott men medan jag satt här och funderade på vad jag skulle skriva så här tre dagar in i april så damp det ner en massa trevliga saker i min brevlåda!!!

Först och främst så fick jag paket nummer två från min hemliga bokvän...allt om detta finns att läsa och Ni klickar
....HÄR!



Detta innehåll passar mig perfekt...det bara vet jag! Jag var lite orolig att min hemlige vän skulle ta illa upp då jag inte gillade den förra boken nåt vidare men samtidigt är detta en fantastisk chans att faktiskt få hitta nya författare som man inte skulle välja själv och ibland lyckas det och ibland inte!!!
Jag tror dessutom att min vän börjat förstå att jag just nu är inne i en rörig period där jag har svårt att komma ihåg vad jag ska göra för hon/han har skickat med ett litet block med post-itlappar, precis såna som jag tänkt gå och köpa för att skriva små kom-ihåg till mig själv och sätta på spegeln...som t.ex...ring K....ring doktorn...ring frisören...osv. Nu slipper jag komma ihåg att köpa sån lappar...helt perfekt!!

Förresten så måste jag berätta hur vi gjorde en jul för många år sen som faktiskt fungerade över förväntan och som man kan praktisera året om. Jag tog just såna små lappar och skrev allt som skulle uträttas inför julen här hemma...städa badrummet...damma bokhyllan...tömma kattlådan (det gör vi lite oftare än bara till jul)...bädda rent i sängarna..ja, allt möjligt. Sedan fick alla familjemedlemmar bestämma själva vilken lapp och vilket uppdrag de ville utföra, det var ganska spännande för helt plötsligt var det roligare att städa för man fick själv välja vad man ville göra och inte bara få en förälders uppmaning och jag lovar att alla barnen överraskade med att välja saker jag aldrig hade tänkt på att tilldela just dom!!

Åter till bokpaketet...J.D Robbs är jättekul för henne har jag tänkt läsa. Ja, alltså det är en pseudonym för Nora Roberts, jaghar ett par böcker liggande av henne...men på engelska så det kan ju vem som helst räkna ut att de aldrig blir lästa av mig i alla fall!!!

Tack snälla bokvännen!

Vinna på trisslott jo, det vore ju härligt naturligtvis men inga pengar i världen kan ersätta den känslan av att öppna detta brev och läsa...



Så många i min riktiga närhet har drabbats av bröstcancer så faktum är att jag tänkt en del på detta sen jag var på undersökningen. Jag ska inte säga att jag gått och oroat mig för det har jag inte men tanken har dock dykt upp...varför skulle jag komma undan? Nu är jag glad och tacksam över att vara frisk och många av mina tankar idag går till Er som inte haft samma tur som jag...jag håller alla mina tummar och tår för att allt ska gå bra!

Vädret här i Västmanland är idag mycket härligt vilket innebär att vi tar den lilla bilen...



..och åker ut till torpet! Förhoppningsvis så ska det väl ha minskat med snö även därute med tanke på att det varit så många plusgrader denna vecka. Vore skönt att få klippa hallonhäcken som inte blev klippt i höstas. Funderar på att köpa med lite narcisser och sätta i en kruka därute för nästa vecka är det ju faktiskt påsk!!

Men allra första ska jag på bildterapin samt handla med mig lite som vi behöver i helgen. Vi får besök av äldste sonen och hans flickvän i morgon... de trodde sig vara hungriga framåt kvällen och det tror jag att vi ska kunna hjälpa dom med att bli av med...hungern alltså!

Jag får ju inte glömma att hämta sambon på jobbet kom jag just på!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha.. Jag kan inte annat än att skratta =P

Hoppas detta går för dig nu ;)

Postat av: hemliga vännen

har inte tagit illa upp, du kan vara lugn! kul att du varit sugen på J D Robb! Och det med post-it-lapparna är också en rolig slump...snygg tajming! hoppas du gillar den andra boken också, jag tycker att den är trevlig men lite obehaglig.. kram kram

2009-04-03 @ 12:50:03
Postat av: Bettan

Skönt att du fick en sådant positivt besked!

Jag somnade idag på spikmattan som en gris, det är så ljuvligt att jag aldrig kommer att klara mig utan den!

2009-04-03 @ 20:03:35
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Ja, smaken är som baken, delad som de säger. :-)



Dina post it lappar vid julen påminner om vår vardag. Fast jag skriver ju allt på en whiteboard. Där får de välja vad de vill göra, stryker det sedan. Det gäller alltså att komma först till kvarn för att få de bästa uppgifterna,,,,;-)



Skönt att mammografin var bra, alltid oroande med alla liknande undersökningar tycker jag.



Ja här är det full aktivitet i trädgården nu, jag njuuuuuter av både att fixa och av träningsvärken. Ha det gott i torpet, verkar mysigt.

Ha en fin kväll, kramen

2009-04-03 @ 21:02:19
URL: http://nancy66.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Pia

Hade du glömt att skriva upp "hämta maken" på en post-it-lapp??? Ajajajajaj.. ;o)

2009-04-04 @ 01:20:44
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback