Förarsätet...



..av Muriel Spark.

Ja, vad ska jag säga om denna bok som kom i ett anonymt brev i min brevlåda förra veckan? Den är mycket speciell....

Jag kan inte säga att det blev en favoritbok men jag älskade den. Den väcker alla mina motsägelsefulla känslor på ett sätt som jag inte själv förstår!

Jag läste den från pärm till pärm vilket i och för sig inte säger så mycket då den bara är på ca 120 sidor men jag ville inte släppa den förrän den var klar.....

Den handlar om en kvinna som ska göra en resa och inhandlar mer än gräsligt färgglada kläder inför densamma. Redan från början märker man att hon har ett mycket märkligt beteende och att hon verkligen gör allt för att uppmärksammas av sin omgivning. Man får följa henne på flygplatsen, planet, hotellet. Man får följa med henne på destinationen där hon ska ut och shoppa saker till familjen medan hon i själva verket hela tiden planerar att bli mördad...

Jag ska nu se till att sambon läser den när han är färdig med Arn-serien och då ska jag be honom att göra en kommentar här nedan!

Kommentarer
Postat av: Hemliga vännen

Kul att du gillade den! Har inte läst hela själv men den har ett snyggt berättande..:)

2009-04-22 @ 10:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback