Vilken underbar helg vi haft!

Teknikens under är underbar....hur jag än vinklade och vände på fotot i min mobil så ville det bara hamna på sniskan...nåja, Ni såg väl ändå vad det föreställde!!! Dock ska Ni få ytterligare en bild...eller två..



Nog är det lätt att få svampfrossa när det ser ut så här...



Vi plockade till korgen var full för andra gången den dagen, allt som allt tror jag vi plockade runt 20 liter som nu ligger på tork på köksbordet. Tänkte låta det mesta få torka ur på det viset och sen kör jag in dom i ugnen och torkar det sista. Det är ju lite utrymmeskrävande att torka svamp!

Idag tog vi oss en promenad till i skogen men inte för att plocka svamp utan för att se om vi kunde hitta lite mera lingon och det gjorde vi, nu står det fem liter lingon och väntar på att bli sylt i morgon. Senare i veckan hoppas jag på att det ska bli ytterligare skogspromenad med svärmor och svägerska och blir det då mera lingon så får det bli lingondricka! Lite lingon ska jag frysa in som dom är för det är trevligt att ha som dekoration och att blanda ner i bröddegen när man bakar!

Nu är dte dags för slutet på Mord i sinnet och sen blir det till att krypa ner i sängen för i morgon är det många saker på G!!!

Bland annat så tänkte jag dela med mig av lite foton jag tagit under skogsvandringarna!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka fina foton. Gillar hösten och tycker att svampar är fascinernade...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback