Vardagstrivialtitet!






Som jag då skrev i gårdagens blogg så gör jag den mesta maten själv från grunden vilket innebär att man ibland kan ställas inför märkliga problem i köket!

Igår hade jag gjort en äppelkaka som vi skulle äta med lite vanlijsås och eftersom det var extrapris på vanilvisp så tänkte jag att jag ska nog prova det! Döm om min förvåning när jag vrider och vänder på paketet och inser att det finns ingen bruksanvisning!!! Bara ett recept på en paj som ska serveras med vaniljvisp!

Men, nånstans tänker jag...vaniljvisp heter det...då bör det säkert vispas så jag häller det i en tillbringare och börjar handvispa...snart utvecklas denna rinnande vara till nåt som liknar vaniljsås och det smakar ganska bra när det väl serveras....men är det bara jag som tycker det är konstigt att det inte står på hur man ska göra?????

Kommentarer
Postat av: Cattis

det är ju en djungel i mejerikylarna nu för tiden...Cyaa,,

Postat av: sussi

haha..Du ju mer förvirrad än jag ;)

2008-09-05 @ 22:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback